Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 10 van de 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 119
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Top! Dank je rendew!!
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

We hebben helaas niet veel foto's, maar toch ....
    Weet iemand of er ook dit jaar weer gefilmd is ?.

ABPB8472.jpg

CSSF6523.jpg

IMG_6598.jpg

LBPE2580.jpg

LGDF1873.jpg

JYEJ8731.jpg

Gr Edwin.

Is het bestuur al bezig om te bedenken hoe we het aantal werkstuk-ken/jes van hout fröbelaars en de vaklieden om hoog krijgen .

Zelf ben ik behooooooorlijk lui en heb toch wel wat dwang/motivatie nodig ,nu weet ik wel dat er al iemand de helpende voet wou toe steken om een paartjes tikjes onder het achterwerkkie te plaatsen ( lid Toxiq was al erg bereid willig ;-) .

enquete misschien of discussie item starten of .........
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rendew Bekijk Berichten
    Is het bestuur al bezig om te bedenken hoe we het aantal werkstuk-ken/jes van hout fröbelaars en de vaklieden om hoog krijgen .

Zelf ben ik behooooooorlijk lui en heb toch wel wat dwang/motivatie nodig ,nu weet ik wel dat er al iemand de helpende voet wou toe steken om een paartjes tikjes onder het achterwerkkie te plaatsen ( lid Toxiq was al erg bereid willig ;-) .

enquete misschien of discussie item starten of .........
    Misschien kunnen we zelf wel een voorstel doen? Een wedstrijd-onderwerp of iets dergelijks. Het lijkt mij dan voornamelijk belangrijk dat alle disciplines er hun ei in kwijt kunnen.
    Eventueel een wedstrijd waarbij de houtsoorten vastliggen, of het onderwerp.
    Ik heb er zelf wat over na zitten denken, maar vind het opmerkelijk lastig om met een goed voorstel te komen...

Hoe meer "regels" er gaan gesteld worden aan de deelname, hoe minder werken er gaan aangeboden worden vrees ik.
    Laat gewoon ieder die wil meedoen zijn/haar favoriete werkstuk meebrengen, ongeacht wat het is. Een kompleet zeilschip of een gesneden beeldje van 30mm hoog.
    Alles kan en mag, als het maar van hout of plaatmateriaal is. Dit lijkt mij een veel groter "visnet" te zijn, en bij vissers is groter altijd beter

Ben met de theorie van touh eens ......maar de praktijk was toch dat er opgemerkt werd door de leden aangeboden gefröbel wat tegen viel in aantal bedoel ik dus. .

Met het woord gefröbel bedoel ik niet iets minachtends maar met liefde en toewijding vervaardigd naar beste kunnen Maw het hoeft niet perfect te zijn .
    Laatst gewijzigd door rendew; 07-11-19 om 14:21.
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Ik denk dat vele houtbewerkers ervoor terugschrikken om hun (kostbare en unieke) werkstukken onbeheerd 'ergens' op een tafel neer te zetten. Ik hoor daar zelf ook bij. Mijn laatste draaiwerkstuk was de zgn. Brighton Bun (https://www.woodworking.nl/showthrea...light=brighton). Deze bestaat uit 6 onderdelen die nogal kwetsbaar zijn. In eerste instantie had ik overwogen om deze ook op de 'tafel' te zetten, maar toch maar niet. Ik heb 'm op de eigen tafel van RADIUS Westfriesland gezet omdat daar constant iemand aanwezig was. Maar ook daar valt me op dat talrijke bezoekers overal aan willen zitten, voelen, dingen oppakken, aan proberen te draaien, deksels loshalen, etc.
    Ik heb onze kinderen vroeger geleerd om 'te kijken met de oogjes en niet met de handjes'. Blijkbaar zijn veel volwassenen dit vergeten of hebben dat niet zo geleerd.
    Wellicht dat als de organisatie van ODH daar een afdoende oplossing voor vindt er meer geëxposeerd gaat worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rendew Bekijk Berichten
    Ben met de theorie van touh eens ......maar de praktijk was toch dat er opgemerkt werd door de leden aangeboden gefröbel wat tegen viel in aantal bedoel ik dus. .
    De "Theorie van Tuoh" klinkt ook wel aannemelijk, maar mogelijk werkt een vernauwing van eisen juist als stimulans om mee te doen, omdat mensen anders door het bos de bomen niet kunnen overzien.

Forum Rechten