Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 119
    Jammergenoeg heb ik het deze keer moeten missen, maar ook in voorgaande jaren viel het me op hoe weinig projecten er vanuit woodworking.nl te zien waren. Maar de meeste draadjes op dit forum lijken ook te gaan over gereedschap en minder die een nieuw projectje tonen.

Misschien is het mogelijk al deze maand een thema/techniek/houtsoort voor volgend jaar te communiceren. Ik heb meestal wel vele maanden nodig voordat iets af is...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Wat kunnen we voor volgend jaar organiseren om veel meer deelnemers te krijgen?
    Ik denk toch aan een opdracht of zo...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Ik denk toch aan een opdracht of zo...
    Dan moet dat in verschillende categoriën.... Ik heb namelijk dikke vingers dus ......

Misschien iets met machinaal- of handwerk ?, Als ik die CNC machines tegenwoordig zie kan ik als houtsnijder wel inpakken

Ben nog steeds voor een opdracht heb ik vaak genoeg gezegd .

Iets anders is de schroom ben ik wel goed genoeg/vinden ze het wel goed of mooi.
    Hé hallo daar we zijn forum van hout fröbelaars nee het hoeft niet perfect te zijn.

Denk dat 80 procent hier hobbyisten zijn met talent en zonder talent en maakt dat wat uit ?

-
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

' T was weer een mooie dag, bedankt voor de het initiatief/organisatie/de plek. Ik ben wat huiverig voor de grote onbemande woodworking tafel dus houd ik de spullen liever onder eigen beheer. Een T-shirt zou wel wat zijn om de onderlinge herkenbaarheid wat te vergroten.

Zondag eindelijk voor het eerst op de Open Dag Hout geweest. Parkeerplaats was inderdaad al snel vol, maar ik vond toch een plekje, en heb me lekker een paar uur ondergedompeld in de topsfeer. Erg leuk om met Kor te praten over zijn filters, nu ik eindelijk zicht heb op een werkplaats kan ik daar ook serieus werk van gaan maken. Diep onder de indruk van het schitterende werk wat er te bewonderen was. Eindelijk het moois van onze Belgische vrienden, beschreven en tentoongesteld op dit forum, in het echt mogen bewonderen. Wauw! Ronald, heb je die draaibank nog weer de aanhanger op gekregen?

Ondanks dat het natuurlijk om de schoonheid van het hout gaat, blijken ook houtbewerkers niet verschoond te blijven van GAS (Gear Acquisition Syndrome), want ik zag Bijenkorf-opruiming-achtige taferelen bij de stands van GereedschapPro, De Houtdraaierij, Baptist en hun collega's wiens naam mij even ontschiet. Leuk om tussen te snuffelen en al dat mooie spul een keer in de handen te hebben alvorens een bestelling te plaatsen.

Dank aan de organisatoren, topdag gehad!

We hebben inderdaad een geweldige leuke Open Dag Hout gehad, meer standhouder en meer bezoekers dan ooit eerder. Geen onvertogen woord, alleen over het parkeren, en er was iemand die graag wat luxere broodjes in de catering wil.

Als organisatie kost het ons best veel tijd en inspanning en we twijfelden ook wel eens om dit project voort te zetten. Die tijd kunnen we zelf niet aan onze hobby besteden...

Gisteren was zo'n succes dat we direct de datum voor de ODH 2020 vastgelegd hebben, het is 1 november 2020 geworden en op zaterdag 31 oktober de workshops. We willen wel graag de dag wat meer aan een thema ophangen en toch weer de workshops op zaterdag gaan organiseren en op de zondag iets met meer demo's in een aparte zaal.

En tja, die werkstukken, dat moet toch echt beter kunnen. Misschien een categorie vrij werk en eentje met een meer omlijnde opdracht. Mijn buik knijpt in elkaar als ik de reactie van Edwin lees met zijn prachtige houtsnijwerk en geen respons op de tafel van ons.

Ik open wel een apart topic om hier wat mee te gaan doen.

Maar iedereen echt bedankt voor de medewerking om van de Open Dag Hout 2019 zo'n prachtig succes te maken!

jaap
    Laatst gewijzigd door jaap; 04-11-19 om 11:47.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Gisteren was zo'n succes dat we direct de datum voor de ODH 2020 vastgelegd hebben, het is 31 oktober 2020 geworden.
    jaap
    Volgens mijn agenda is dat een zaterdag. Wordt ODH dan op zondag 1 november en zaterdag 31 oktober wat workshop?

Klopt Meron, zal mijn bericht aanpassen. Thnx

jaap
    Laatst gewijzigd door jaap; 04-11-19 om 11:46.

Voor het eerst geweest, vond het een openbaring. Viel me inderdaad op dat ongeveer de helft van de zaal houtdraaiers waren. Extra leuk voor mijn schoonvader die meekwam, want die draait ook. Genoten van de werstukken zelf maar ook de inventiviteit waarmee hulpstukken waren gemaakt voor bijvoorbeeld het ondersteunen van lange dunne stukken. Tot slot heel leerzaam om te horen welke afwegingen tot keuzes leiden en uiteindelijk tot de mooie stukken.

Wat ik mistte waren bijv. meubelmakers, die ter plaatse een tafelblad schaven oid. Geen idee hoe reeël het is, maar ik zou het wel mooi vinden om te zien. Verder vind ik die workshops waar Jaap het over heeft erg interessant. Niet alleen kijken, maar ook nieuwe dingen proberen.

Kort samengevat, het was mooi en volgend jaar wil ik er weer bij zijn. :-) Misschien dat ik tegen die tijd wel iets kan en wel een werkstuk mee neem.

Dit jaar toch maar besloten om niet te gaan, zodat ik niet in de verleiding kon komen om gereedschap te kopen wat ik eigenlijk niet nodig heb en er ook te weinig ruimte voor heb
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Forum Rechten