Open Dag Hout 2019, op 3 november in de Hanzehal te Zutphen

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Sponsort de Arnhemse Fijnhouthandel nou wel en zijn ze er niet bij op de dag zelf? Ze staan wel in de banners rechts maar niet in de deelnemerslijst.
Interessante lijst met deelnemers hoor, wordt leuk!
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hier zijn onze plannen voor de ODH.
We maken weer een houtdraaipleintje waar vanalles te koop is en we laten natuurlijk weer wat zien!
Omdat we graag willen dat geïnteresseerden de kleine demo's in z'n geheel kunnen volgen laten we ze starten op vaste tijden.

10.30 Rainer Bucken maakt een pen. Wat heb je nodig? wat is handig? de do's en don'ts...
12.00 Jan Hovens maakt een kleine holle vorm op z'n Hovens... Misschien wil hij er wel eens een keer één maken met een "plopdeksel"... :)
13.30 Ik over "Waarom de vingernagelguts?" Ik laat ik een stuk hout de mogelijkheden zien van een vingernagelprofiel.
15.00 Ronny Eelen maakt een "tamboerijnschaal". Een lage hoekige schaal, rechte bodem en de wanden van de schaal staan er loodrecht op. Maar hoe doe je dat nou netjes? Ronny heeft daar zijn eigen schrapertje voor geslepen...

We doen de demo's natuurlijk op de nieuwe American Beauty van Robust. En ik hoop dat ik dan een van de eerste MIDI Pro's kan laten zien...
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Hoi Jaap.
Zover ik nu zeggen kan kom ik ook weer naar de odh.
Ik neem mijn beitels en een paar werkstukken mee om op de beurs te gaan snijden (uiteraard als mede hobby houtbewerker)
Ik heb maar een kleine plaats nodig.

groeten Marcel (houtkever)
 

davepk

Actieve deelnemer
29 jan 2016
43
0
Zonhoven, België
Ik neem aan dat de openingstijden hetzelfde zijn als vorig jaar? Op de site staat dat nergens vermeld. Er zijn toch ook altijd mensen die voor het eerst komen. Als ik onder "standhouders" klik op openingstijden, komt de info van vorig jaar. Zou goed zijn om dat te updaten.
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Weet iemand of de winkels die present zijn (Baptist etc) beursaanbiedingen hebben die beter zijn dan de reguliere aanbiedingen in de winkel? Dan weet ik of ik nog een weekje wacht met shoppen of dit weekend even naar Arnhem ga.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Weet iemand of de winkels die present zijn (Baptist etc) beursaanbiedingen hebben die beter zijn dan de reguliere aanbiedingen in de winkel? Dan weet ik of ik nog een weekje wacht met shoppen of dit weekend even naar Arnhem ga.

Alle winkels hebben een beperkte voorraad bij zich. Gereedschappro heeft altijd wel een leuke aanbiedingen of nieuwe dingen bij zich. Baptist weet ik niet.
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Gereedschappro heeft altijd wel een leuke aanbiedingen of nieuwe dingen bij zich. Baptist weet ik niet.

Dan ga ik zeker even bij hun stand kijken.

Ik denk dat het in dat geval de moeite waard is om met de betreffende winkel contact op te nemen, en vragen of er een beursaanbieding gaat zijn op dat waar je naar op zoek bent?

Dat is een heel goed idee, dank je!
 

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Is er een overzicht van alle demo’s / workshop met bijbehorende tijden? Dan weet ik zeker dat ik niets mis omdat ik toevallig ergens anders stond!
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
We zijn weer in de hal, het elektrisch voor de stands wordt uit de plafonds gehaald en zo worden de kramen ook volgens de tekening van Kor neergezet.

Het is de vijfde keer dat we deze dag organiseren en elke keer weer gaaf om zo'n lege hal omgetoverd te zien worden naar een helemaal ingerichte heerlijke gezellige houtfestijn hal.

jaap

Bekijk bijlage 91613
Bekijk bijlage 91614

- - - Updated - - -

We zijn weer in de hal, het elektrisch voor de stands wordt uit de plafonds gehaald en zo worden de kramen ook volgens de tekening van Kor neergezet.

Het is de vijfde keer dat we deze dag organiseren en elke keer weer gaaf om zo'n lege hal omgetoverd te zien worden naar een helemaal ingerichte heerlijke gezellige houtfestijn hal.

jaap

Bekijk bijlage 91613
Bekijk bijlage 91614
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
We zijn weer in de hal, het elektrisch voor de stands wordt uit de plafonds gehaald en zo worden de kramen ook volgens de tekening van Kor neergezet.

Het is de vijfde keer dat we deze dag organiseren en elke keer weer gaaf om zo'n lege hal omgetoverd te zien worden naar een helemaal ingerichte heerlijke gezellige houtfestijn hal.

jaap

Bekijk bijlage 91613
Bekijk bijlage 91614
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Van Andre Damen kreeg ik gisteren nog een foto van de zagen die hij gemaakt heeft en meeneemt naar Open Dag Hout morgen.

Yves Paul stuurde een foto van de houten armbandjes die hij verkoopt en JZ Creations maakt wel heel gaaf figuurzaag werk.

andre damen zagen.jpg

image001-2.jpg

image002-1.jpg

72284164_2498116763741297_6721043168726351872_o.jpg

74345747_2498116750407965_8092930305175846912_o.jpg
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Dit was de eerste keer dat ik kwam, toffe sfeer maar wat wel opviel was de demografische doorsnede: mannen op leeftijd 😁 (ikke ook)
De vlg trip naar onze bovenburen wordt weer gewoon uurtje Baptist (kwijl kwijl) en Rick (bakkie, leuteren en teveel hout kopen).
 

Marco78

Actieve deelnemer
6 sep 2018
32
7
Veluwe
Parkeerellende

Beste houtvrienden en vriendinnen,

We zijn zeer verheugd dat er ook in 2019 weer een Open Dag Hout komt. Het wordt ons lustrum, de vijfde keer in Zutphen en die prachtige grote hal.

We zijn wat laat met de voorbereidingen, maar we denken dat het allemaal weer goed komt.

Tot ziens op 3 november in de Hanzehal!

namens de hele organisatie,

jaap


Regel aub een betere locatie, Zutphen ligt toch ook wat geisoleerd.
En vooral met betere parkeermogelijkheden, zoals het nu is kan het echt niet meer.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Volgens mj is de open dag hout goed bezocht .

Maar er was wel duidelijk een gemis zonder Roeland is het toch niet compleet .

Met dat parkeren viel het wel mee ( was er vroeg bij ) je moet echter wel door rijden naar achteren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.