Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 119
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Ik denk dat vele houtbewerkers ervoor terugschrikken om hun (kostbare en unieke) werkstukken onbeheerd 'ergens' op een tafel neer te zetten. Ik hoor daar zelf ook bij. Mijn laatste draaiwerkstuk was de zgn. Brighton Bun (https://www.woodworking.nl/showthrea...light=brighton). Deze bestaat uit 6 onderdelen die nogal kwetsbaar zijn. In eerste instantie had ik overwogen om deze ook op de 'tafel' te zetten, maar toch maar niet. Ik heb 'm op de eigen tafel van RADIUS Westfriesland gezet omdat daar constant iemand aanwezig was. Maar ook daar valt me op dat talrijke bezoekers overal aan willen zitten, voelen, dingen oppakken, aan proberen te draaien, deksels loshalen, etc.
    Ik heb onze kinderen vroeger geleerd om 'te kijken met de oogjes en niet met de handjes'. Blijkbaar zijn veel volwassenen dit vergeten of hebben dat niet zo geleerd.
    Wellicht dat als de organisatie van ODH daar een afdoende oplossing voor vindt er meer geëxposeerd gaat worden.
    Dit herken ik ook wel. De paar keer dat ik er stond met mij miniatuur houtsnijwerkjes, waren er veel mensen die er aan wilden zitten. Het is eigenlijk een wonder dat ze allemaal nog heel zijn.

-Dat betekend dus dat er bemande tafel (bewaker) moet zijn of beter denk ik dat het uitgestalde buiten de reikwijdte moet zijn .
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Hier zouden we er een paar zwaarbewapende militairen naast zetten om een oogje in het zeil te houden.
    Die mannen lopen zich anders toch maar stierlijk te vervelen op straat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Hoe meer "regels" er gaan gesteld worden aan de deelname, hoe minder werken er gaan aangeboden worden vrees ik.
    Laat gewoon ieder die wil meedoen zijn/haar favoriete werkstuk meebrengen, ongeacht wat het is. Een kompleet zeilschip of een gesneden beeldje van 30mm hoog.
    Alles kan en mag, als het maar van hout of plaatmateriaal is. Dit lijkt mij een veel groter "visnet" te zijn, en bij vissers is groter altijd beter
    Helemaal mee eens

-1 niet mee eens
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    , en bij vissers is groter altijd beter
    Hee hee hee... ;-)

Tja,

Zoals Meron zegt is het moeilijk om categorieën te maken. Houtdraaien, constructies, machinaal, NIET machinaal of vrije hand ??.
    Lastig. Het zou al helpen om duidelijk op of aan/bij de showtafel te zetten dat objecten niet mogen worden aangeraakt en een vrijwilliger die dit zou kunnen bewaken.
    Hoewel een jury die divers is zou ook een keuze kunnen maken uit al die dingen.
    Misschien een formulier waar op de bezoekers hun voorkeur kunnen aangeven ?. voor de uitreiking stemmen tellen en ook deze keuze laten mee wegen in de uitslag.

Als forum moeten we daar toch wel uit kunnen komen hoe we dit goed kunnen organiseren.

Gr Edwin
    Laatst gewijzigd door hartvoorhout.jouwweb.nl; 08-11-19 om 00:14.

ik zou best een opdracht willen, maar dan wel met figuurzagen a.u.b en ja ik maak het doosje dan meer af. Binnenkort maar even snuisteren in mijn boek met sjablonen. Staan er nog genoeg in en weet niet hoeveel werk het is. Denk dat ik een jaar oversla en dan weer langs ga. Gezien de reacties dat veel het zelfde is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hstraat Bekijk Berichten
    Gezien de reacties dat veel het zelfde is.
    Veel wel, en toch ook veel niet - en dan nog, je krijgt in een dag lang niet alles echt gezien en besproken, dus is er m.i. voor jaren genoeg te zien ;-) Zo loop ik al een aantal jaren elk jaar even een half uurtje bij de stand van Bouwerscontact langs om wat te bomen over muziekinstrumenten en -bouw (met name blaasinstrumenten) en akoestiek. Overigens denk ik persoonlijk dat een van de belangrijke 'functies' van zo'n open dag het voorlichten van het algemene publiek is. Voor de regelmatige bezoekers is het sociale aspect denk ik belangrijker dan de uitstalling zelf. En als je achter een stand staat natuurlijk het voorlichten van het publiek. Ik had dit jaar meer belangstelling dan voorgaande jaren.

Ik kwam eigenlijk om mede forum leden te zien. Volgende keer ook maar t-shirt rond gaan lopen van woodworking.nl ofzo.. ben ook niet iemand die snel naar anderen toe stapt.

Forum Rechten