Even voorstellen

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Ik ben nieuw op dit forum en vind het netjes om me voor te stellen voordat ik allemaal vragen post.
Mijn naam is Jeroen en in het dagelijks leven ben ik musicus, zoals mijn forumnaam al doet vermoeden. Ik ben nieuw in de wereld van houtbewerking, maar ik houd van werken met m'n handen en ben vrij precies. Tel daarbij op dat ik sinds de verhuizing beschik over een vrij ruime schuur en dat er in dit huis wat projecten aankomen en de stap om me aan te melden is snel gezet.

Ik ben me aan het inlezen over de aanschaf van een invalzaag met geleiderails en een bovenfrees waarna ik een schuttingdeur wil gaan maken. Eens kijken hoe ik overweg kan met de apparaten. Ik hoor veel over Festool, waarschijnlijk een beetje overkill voor mijn activiteiten, maar wanneer ik deze 2e hands zou aanschaffen heb ik daar heel m'n leven wat aan. Ook fijn dat ik voor zowel de frees als invalzaag dezelfde geleiderail kan gebruiken. Maar als iemand goede alternatieven heeft hoor ik dat graag.

Naast m'n werk, vader van 2 kleine kinderen zit ik nog wel eens op de racefiets en sleutel ik regelmatig aan onze 2 Volvo's. De oudste heeft er nu ruim 6.5 ton op staan.

Alvast dank voor alle info!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Welkom. Er is een waardevolle aanvulling op een invalzaag. Kijk eens op youtube bij mft tafel diy Ook op ons forum zijn er diverse voorbeelden van.
Succes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.