Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Zelf T-track bouten maken. Elke tafelzaag eigenaar moet dit gezien hebben!

Hallo,

Ik wil dit graag met u delen, zodat u ook hetzelfde probleem kunt oplossen zoals ik die had met mijn tafelzaag.
    Ik heb deze T-track bouten zelf gemaakt voor de sloten van mijn makita MLT100. Dankzij de handige mal kunnen deze bouten zeer snel en altijd perfect op maat worden gemaakt.

Hopelijk kan ik je hiermee helpen.

T track bolt01.jpg

T track bolt02.jpg

Hey wat leuk gedaan van door je, altijd tof als mensen dit soort dingen deelt.

viel me wel op dat je een prachtig lasapparaat hebt (rallymig toch?) maar zo.n simpel laskapje heb, tracteer je zelf even op een fatsoenlijke laskap, dat werkt echt zoveel prettiger.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk Berichten
    Hey wat leuk gedaan van door je, altijd tof als mensen dit soort dingen deelt.

viel me wel op dat je een prachtig lasapparaat hebt (rallymig toch?) maar zo.n simpel laskapje heb, tracteer je zelf even op een fatsoenlijke laskap, dat werkt echt zoveel prettiger.
    Hey Maarten dank je voor dit tof berichtje.
    Ivm het las apparaat, dat is inderdaad de rallymig. Fantastisch apparaat ( hou mn kanaal in de gaten want momenteel bouwen mijn broer en ikzelf iets groters, meer daarover binnen x-aantal weken)
    De laskap is aan vervanging toe en je hebt volledig gelijk. Maar momenteel gaan de centen naar aankoop van materialen. zolang het lukt met de oude laskap doen we daar mee verder.

Groetjes en tot later.
    C

Hartstikke leuk, ik ga me even abonneren.

ik las zelf (nog) niet maar orienteer me op een laspost. Misschien een leuke tip voor je: lasforum.nl

Een soort woodworking.nl maar dan voor lassers, leuk klein forum. Ze testen er ook, recentelijk zelfs lashelmen, dat is denk ik wel waaardevol voor jou en je broer, kun je wat reviews lezen voor je geld uitgeeft.

https://www.lasforum.nl/index.php/board,136.0.html

Allereerst, tof filmpje!

Niet om lullig te doen, maar het is ook mogelijk om dit te doen met slotbouten lijkt me?
    Dan heb je geen lasapparaat nodig en hoeft je alleen de zijkanten recht te maken en misschien iets van de bolling afhalen.

/edit: ff abbo op je YTkanaal genomen
    Laatst gewijzigd door Pascal81; 04-09-19 om 18:06.

Mooi gedaan kerel, goed uitgedacht.

Gr Danny 1984 uit Italië

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal81 Bekijk Berichten
    Allereerst, tof filmpje!

Niet om lullig te doen, maar het is ook mogelijk om dit te doen met slotbouten lijkt me?
    Dan heb je geen lasapparaat nodig en hoeft je alleen de zijkanten recht te maken en misschien iets van de bolling afhalen.

/edit: ff abbo op je YTkanaal genomen
    Hey Pascal,
    Dank je voor je leuk bericht. Het is helemaal niet lullig hoor wat je zegt. Eigenlijk heb je gelijk hoor. Maar voor dit klusje wou ik helemaal zelf iets maken. Dat was voor mij nog net iets meer de uitdaging.
    Tof dat je je geabonneerd hebt op mijn kanaal. Nu zal je elke maandag een nieuw filmpje voorgeschoteld krijgen.

Groetjes.
    C
    Bezoek me op volgende kanalen om meer te zien:

Youtube
    | Facebook | Instagram | Twitter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny1984 Bekijk Berichten
    Mooi gedaan kerel, goed uitgedacht.

Gr Danny 1984 uit Italië
    Dank je Danny. Leuk om jou elke week terug te zien in de reacties zowel hier als op mijn kanaal. Tof!
    Bezoek me op volgende kanalen om meer te zien:

Youtube
    | Facebook | Instagram | Twitter

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal81 Bekijk Berichten
    het is ook mogelijk om dit te doen met slotbouten lijkt me?
    Klopt. Daar maak ik ze altijd van.

De zijkanten afslijpen, en ook iets van het "slot" (dat vierkantje). 5 min. werk.

Slotbout T-track.jpg

Slotbout T-track2.jpg

Maar als bezigheidstherapie is de gelaste oplossing ook prima

Niet elke houtbewerker heeft een lasapparaat staan. Zelf heb ik voor mijn Mafell-rail 6 mm bouten met verzonken kop bewerkt (links en rechts iets onder de kop weg slijpen).

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten