Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Ja je kan zelf T-slot bouten maken van slotbouten. Op de Makita tafel waar de topic starter het over heeft gaat dit alleen niet werken omdat je te weinig vlees over houd. Je kan dit ook met een niet mig las apparaat voor elkaar krijgen, beetje bakken en daarna flink de slijptol gebruiken. Als je niet in bezit van lasapparaat bent stel je gewoon een vraag om hulp in het forum, genoeg leden die willen helpen. Ik vind het erg gaaf dat hij op deze manier tutorials maakt want verdienen doet die er niet aan.

Bedankt aan Bijtel, hstraat en Superkees voor jullie reactie. Ik heb inderdaad het geluk een halfautomaat lastoestel ter beschikking te hebben om de bouten op deze manier te kunnen maken. Een leuk alternatief voor hen die hier niet over beschikken zijn bouten die Bijtel als afbeelding mee stuurde. Bedankt voor de bijdrage, Bijtel!

Zoals hstraat vermeld en wat ik ook terecht vind is dat je door het vele slijpen inderdaad weinig "vlees" over houdt, wat de bout dan weer zwakker maakt bij het aanspannen. Indien er weinig druk op uitgeoefend wordt kan deze oplossing prima zijn. De Bouten die ik zelf heb gemaakt heb ik even op sterkte getest en ik kon er echt heel veel kracht op zetten zonder ook maar een klein beetje te vervormen. Ik denk dat dit komt omdat de borgring die ik gebruik vlak is en overal de zelfde dikte heeft.

Bedankt aan iedereen voor de reacties. Ikzelf ben er ook weer iets slimmer door geworden maar ik hecht het meeste belang aan het idee dat we hiermee anderen op nieuwe ideeën hebben gebracht en verder geholpen hebben.

Groeten
    C
    Bezoek me op volgende kanalen om meer te zien:

Youtube
    | Facebook | Instagram | Twitter

Passen er geen flamco moeren in die sleuf? Als je de draadeinden niet gelijk houd met de bovenkant van de ring, maar met de onderkant, dan kan je het gat vollassen zonder dat je daarna je las weer weg moet slijpen. Ik weet niet wat de afstel mogelijkheden van je lasmachine zijn, maar een heter smeltbad met minder draad, geeft een mooie goed ingebrandde las, zonder veel overtollig materiaal , dat je weer weg moet slijpen. Een ander voordeel is dat je minder zink hoeft weg te branden. Daar komen die gasbelletjes van in je las. En zo'n handkap is prima om mee te lassen. zeker voor klein knutselwerk.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Het geeft in principe geen verschil in sterkte of je nou veel wegslijpt, of er iets aanlast. De sterkte zal sowieso niet snel een beperkende factor zijn. Het gaat hier om het monteren van wat hulpmiddelen, daar komt niet veel kracht op.

Ik had niet door dat de T-track hier een stuk kleiner is dan bij mij. Daar is helaas geen standaard voor.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten