Schoener Shpountz 38-40 Bombigher

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
Vorderingen

We zijn al weer een tijdje verder en misschien is een kleine update wel een goed idee.

Hier een paar plaatjes van de vorderingen.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Ronnie3001

Actieve deelnemer
15 aug 2014
30
0
Wat onwijs te gek dat je zoiets kan bouwen in je eentje. Was van de week bij een kennis die heeft een stalen ombouw van een boot gekocht en bouwt hem ook zelf helemaal af interieur exterieur en motor. Mooi als mensen zoiets wat in hun hoofd zit tot werkelijkheid kunnen omtoveren. Respect voor uw project ben werkelijk benieuwd naar de vorderingen.
 

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
Morgen en overmorgen aanwezig verder alleen door de week s'avonds. Aalsvoort 61
Gesloten tijdens lunchtijd ��
 

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
Na een ochtend op de open dag Hout 2015 weer veel energie gekregen. Niet dat het werk stil heeft gelegen, maar om te zien wat er voor mooie dingen gemaakt worden van hout moet mijn project(je) toch een keer af om wat nieuws te gaan doen.
Hier dan maar even een update met een foto van de romp die nu helemaal in de mahonie staat en de boegschroefpijp die ik geplaatst heb.


image.jpg
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Aha! Een boegschroefschoener! Die hadden we nog niet. :)

Neem je hem volgend jaar mee naar Zutpen? Er komt daar een rivier langs, en anders heeft Jaap wel een stevige aanhanger.
 

gghm

Actieve deelnemer
15 aug 2013
40
0
Wat een ongelofelijk mooie boot, ontzettend mooie lijn zit er in! En wat een prachtig werk geleverd!
Proficiat!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Eindelijk weer een update, geweldig om te zien en te lezen.
Voor mij (en ik denk iedereen) mogen er wel meer foto's geplaatst worden.
Mvg,:).
 

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
Volgende keer bij de open dag Hout wordt best lastig 10 ton op een stevige aanhanger gaat hem niet worden. Lochem Zutphen is niet zo ver! Voor de liefhebbers hier dan nog een plaatje van de dekbalken van het kajuitdak. Het dak ligt er nu wel op, maar nog niet te zien op deze foto. Gelamineerd van 10mm mahonie en gelakt met jachtlak, epifanes 8 lagen. Nog twee te gaan!

image.jpg
 
Laatst bewerkt:

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
Trouwens. Als er nog iemand is die voor mij korvijnnagels wil draaien, GRAAG. Het hout, de draaibank en beitels staan er, maar ik heb 0,1 ervaring met draaiwerk. Kan je het mij meteen leren! Moet toch niet zo moeilijk zijn?
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Lochem? Ligt dat niet vlak naast Borculo?
Als je je raam open doet en heel hard "Jan Kulsdom!" roept dan heb je kans dat hij binnen vijf minuten voor je deur staat.

Ik denk dat het draaien van die nagels geen probleem wordt. Ik heb zelf 0,0% ervaring met (hout)draaien maar in ruil voor een rondleiding op het schip wil ik het ook best een keer proberen. :p
 

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
@ad Je bent van harte welkom. Geef maar aan wanneer je langs wilt komen. Ridderkerk Lochem is iets anders dan Borculo Lochem, maar welkom ben je altijd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.