Schoener Shpountz 38-40 Bombigher

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Wow, wat een boot! Je bent dapper. Als 'ie klaar is een weekendje houtforum bijeenkomst op zee? :lol:

Mijn grootste project ooit is een Volvo Duett geweest, 12jaar mee bezig geweest met af en toe een flinke inzinking natuurlijk. Zo te zien ben jij ook nog wel een paar jaartjes bezig.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Hier valt mijn mond dus van open en loop ik de rest van de week weer sprakeloos rond...
en jaloers natuurlijk! Prachtig werk !
gr,
Danny
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Fantasties zeg, zo te zien wordt de boot uit opelkaar gelijmde latjes opgebouwd. welke houtsoort gebruik je?

gr placebo
 

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
De romp wordt opgebouwd uit vier! lagen:

Laag 1: de lattenlaag 2cm dik Hemlock met hol-bol op elkaar gelijmde latten
laag 2 en 3: diagonaal verlijmde stroken ocoumé multiplex 4mm
Laag 4: mahonie planken ongeveer 20cm breed en 10mm dikte in de lengte richting

Ik ben dus nog wel even bezig voor het af is.

Groet
Ricco
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hier valt mijn mond dus van open en loop ik de rest van de week weer sprakeloos rond...
en jaloers natuurlijk! Prachtig werk !
gr,
Danny

Danny wat zal het een week stil zijn in "Heist"
 

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
Natuurlijk werk ik er mee door, hier een paar leuke plaatjes voor de constructie van de spiegel. Alles is dubbel gekromd, dus moet worden opgebouwd uit verschillende lagen. gebruikte materialen: teak, iroko en hemlock.

Attached files
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
WAUW... volgens mij roep ik niks geks als ik vind dat jouw project met afstand het stoerste houtbouw project op dit forum is... wat een enorme boot ben je aan het maken zeg. Dat je eraan hebt durven beginnen.

Mooi om te zien waar je nu weer mee bezig bent, ben je straks ook van plan om verre rezien met de schoener te gaan maken over de oceanen of is dat iets te ambiteus gedacht?
 

fjaveldkamp

Actieve deelnemer
18 feb 2011
43
22
Als het allemaal klaar is en ingericht is gaan we het bolletje rond. Bouwen is net zo leuk als zeilen.
Uiteindelijk moet het worden als bijgaande foto van een zusterschip

Attached files
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
brambomb zei:
Fantastisch. Ik ben geen vaar gek maar dit vind ik wel mooi :D

Haha geen vaargek maar op een leeftijd waarop de meeste jongens met brommers bezig zijn wel aan zijn 4e of 5e boot bezig... lol Bram... ga zo door. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als je wel vaargek was.
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
122
2
Neede
Ik vind het knaap dat je aan zo groot project durft te beginnen wetende dat je er wel een paar jaar mee bezig zult zijn.

gr. Gert
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja inderdaad een fantastie's bouwwerk.
En Brambomb, dat extreme en dat snelle varen gaat er ook wel vanaf, maar dan zijn we denk ik 50 jaar verder.:D
groetjes placebo.
 

Arjan-Kees

Nieuw lid
9 dec 2012
16
1
Groningen
Heb paar maand geleden dit forum gevonden en sindsdien wat rondgekeken, met name bij Rick's hout forum. Zo nu en dan wat bouwprojhecten van anderen bekeken. Zitten mooie dingen tussen.
Was net van plan om mezelf vanavond eindelijk eens op het forum voor te stellen (Nieuw op het Forum), anders blijft 't zo anoniem ....
Heb je eindelijk moed genoeg verzameld om ook wat van je eigen houthobby te laten zien, kom je deze post tegen!! Allemachtig man wat een waanzinnig mooi project!!!!
Heb je eigen site inmiddels ook bekeken: maar 1 woord voor: Respect!!.
Moet nu weer opnieuw moed verzamelen om mezelf voor te stellen op het forum: allejezus wat ben ik dan aan het prutsen met bootjes (cedar strip kano en kayak).
Succes met de bouw en zal je site zeker volgen
Arjan-Kees
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.