Stammen van Sierkers

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb een aantal stammen van een sierkers kunnen krijgen. Diameter is nogal verschillend, van een centimeter of 6/7 tot 15 cm maximaal. Lengte varieerd van 25cm tot 1 meter.
Het is vorig jaar gezaagd, en heeft altijd in weer en wind gelegen.
Ik wil dit hout graag verzagen en laten drogen om er later wat van te maken.
Is dit hout de moeite waard, of is de diameter te klein.
Ik heb al een klein stukje op mijn zaagtafel gezaagd in een vierkant balkje van ongeveer 4 bij 4 cm en het ziet er qua kleur toch wel aardig uit dacht ik.

alvast bedankt.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dat weet ik zo nog niet. Waarschijnlijk wat kleine dingen voor in huis. Een kaarsenhouder, pennenbakje of iets in die richting. Meubels zal ik er in ieder geval niet van kunnen maken :mrgreen:
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Bedankt voor de adviezen. Ik ga dan denk ik alleen de dikste stammen gebruiken en verzagen. Ik wil dit proberen zelf te doen met de tafelzaag.

@Houthasses: Leuke kaarsenhouder. Gouden regen kom ik zo nu en dan ook wel eens tegen. Ik wist niet dat het zulk mooi hout is. Ga er volgende keer om denken voordat ik het door de versnipperaar duw.. :shock:
Foto's van de resultaten laten wel even op zich wachten denk ik omdat het hout even moet drogen.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Houthasses zei:
jelmer zei:
Ga er volgende keer om denken voordat ik het door de versnipperaar duw.. :shock:

Door de versnipperaar???????? :shock:
Hier zouden wetten voor moeten komen. :p

Ik denk dat je bedoeld:

Wetten TEGEN moeten komen ;)

Een tip: :lol: al het hout bij Houthasses te brengen.
Dan kan het gehele forum er van genieten.( van de foto's natuurlijk.)
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Er is bij mij al menig stammentje in snippers veranderd. Ik zal er voortaan wat op letten en leg aparte soorten opzij.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
EN er is al zo slecht aan gouden regen te komen - de beste manier is om in de gaten te houden of mensen hun achtertuin gaan opknappen; ik gok dat 95% van de gerooide gouden regen eindigt als brandhout of houtsnippers ;-( Ik ben nu aan het draaien met hout dat ik anderhalf jaar geleden heb gered. Liep door Utrecht en zag een hovenier hout door een openstaande voordeur naar de straat brengen. Desgevraagd werd bevestigd dat het gouden regen was en dat het afgevoerd zou worden. Hij was blij dat ik er wat van mee nam ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.