Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Stammen van Sierkers

Ik heb een aantal stammen van een sierkers kunnen krijgen. Diameter is nogal verschillend, van een centimeter of 6/7 tot 15 cm maximaal. Lengte varieerd van 25cm tot 1 meter.
    Het is vorig jaar gezaagd, en heeft altijd in weer en wind gelegen.
    Ik wil dit hout graag verzagen en laten drogen om er later wat van te maken.
    Is dit hout de moeite waard, of is de diameter te klein.
    Ik heb al een klein stukje op mijn zaagtafel gezaagd in een vierkant balkje van ongeveer 4 bij 4 cm en het ziet er qua kleur toch wel aardig uit dacht ik.

alvast bedankt.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: Stammen van Sierkers

Daar zal je niet heel veel uit gaan halen en dus ligt het er heel erg aan wat je er mee wil gaan maken.

Dat weet ik zo nog niet. Waarschijnlijk wat kleine dingen voor in huis. Een kaarsenhouder, pennenbakje of iets in die richting. Meubels zal ik er in ieder geval niet van kunnen maken :mrgreen:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Jelmer, gewoon proberen. 6/7 cm is wat klein maar die 15 cm valt echt wel wat uit te doen voor kleine projecten.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

De dingen die je noemt zullen dan wel goed mogelijk zijn. Snel (laten) opzagen tot plank(jes) dan maar en deze rustig laten drogen.

Daar kan je prima hoge kaarsenhouders van maken hoor, zoals deze hier. Gemaakt uit een dikke tak Gouden regen. http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...4_984925_n.jpg

Enne, foto's graag van de resultaten heh.

Bedankt voor de adviezen. Ik ga dan denk ik alleen de dikste stammen gebruiken en verzagen. Ik wil dit proberen zelf te doen met de tafelzaag.

@Houthasses: Leuke kaarsenhouder. Gouden regen kom ik zo nu en dan ook wel eens tegen. Ik wist niet dat het zulk mooi hout is. Ga er volgende keer om denken voordat ik het door de versnipperaar duw.. :shock:
    Foto's van de resultaten laten wel even op zich wachten denk ik omdat het hout even moet drogen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmer
    Ga er volgende keer om denken voordat ik het door de versnipperaar duw.. :shock:
    Door de versnipperaar???????? :shock:
    Hier zouden wetten TEGEN(dank armadaman ops: ) moeten komen. :P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houthasses
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmer
    Ga er volgende keer om denken voordat ik het door de versnipperaar duw.. :shock:
    Door de versnipperaar???????? :shock:
    Hier zouden wetten voor moeten komen. :P
    Ik denk dat je bedoeld:

Wetten TEGEN moeten komen

Een tip: :lol: al het hout bij Houthasses te brengen.
    Dan kan het gehele forum er van genieten.( van de foto's natuurlijk.)

Er is bij mij al menig stammentje in snippers veranderd. Ik zal er voortaan wat op letten en leg aparte soorten opzij.

Forum Rechten