Pizza snijder

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal.

Ik heb de afgelopen tijd niet veel werkjes gemaakt maar nu moest ik wel.
Aanstaande zaterdag is mijn schoonbroer jarig en raad eens wat hij het liefste eet.......... Hahaha.

Gemaakt van een reststukje Afrormosia en afgewerkt met secondelijm.


IMG_20190829_084227.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190829_084436.jpg
    IMG_20190829_084436.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 241
Laatst bewerkt:

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Gelukkige zwager.. Mooi werkstuk weer, echt glanzend! Die secondenlijm breng je al draaiend aan? En dan nog polijsten of gaat het anders? Ik gebruik trouwens de melamineak voor spullen die vaak en veel met de hand worden aangeraakt zoals pepermolens.

Groeten Hans
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Gelukkige zwager.. Mooi werkstuk weer, echt glanzend! Die secondenlijm breng je al draaiend aan? En dan nog polijsten of gaat het anders? Ik gebruik trouwens de melamineak voor spullen die vaak en veel met de hand worden aangeraakt zoals pepermolens.

Groeten Hans

Hoi Hans, dankje.

Is dat niet het spul van Chestnut ? heb ik nog nooit gebruikt. Op een gegeven moment moet je de producten die je gebruikt terug brengen naar 3 of 4. Anders heb je na een paar jaar een hele kast vol met potjes en flesjes die als het ware over de datum zijn, is natuurlijk zonde.

De afwerking met seconden lijm is best arbeidsintensief maar geeft naar mijn mening een mooie glans en een zeer goede bescherming die tegen een stootje kan.
Ik schuur het hout t/m korrel 600 en dan met kleine stukjes wc-papier met daar een stukje tape achter breng ik de CA heel dun aan op het hout. Dit herhaal ik minimaal 7x (soms nog meer)
Het aanbrengen van de CA is echt een kwestie van proberen, op een gegeven moment krijg er gevoel voor. Verder gebruik ik geen Activator.

Dan laat ik de CA minimaal 1 uur uitharden.... meestal laat ik hem 24 uitharden en dan met micromesh en water de boel polijsten.

ohja… idd alles al draaiend.

Verder nog een tip. Als je wil weten of je CA nog goed is.... doe je een druppel op een stukje keukenrol of wc papier. Als er dan binnen een paar seconden rook vanaf komt is de lijm nog goed. Zo niet, zou ik de lijm weg gooien.... is mijn ervaring dat je anders meer problemen krijgt met het mooi aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Is ca lijm niet giftig, of zijn er meerdere varianten?

Ik ben geen expert in chemie maar over het algemeen kun je zeggen dat CA of epoxy na volledige uitharding niet meer giftig is.
Nu neem ik het zekere voor het onzekere en gebruik dit soort spullen alleen daar waar geen voedsel in aanraking komt.

Wat WEL giftig is zijn de dampen van bijvoorbeeld de CA.... adem maar eens een klein wolkje in... dan word je toch even niet goed... vraag niet hoe ik dit weet ;)

Dus voor dit handvat lijkt me deze afwerking geen probleem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.