Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13
    zo gewoon in de kamer dat moeders daarmee akkoord gaat

Haha in dit geval dat er geen moeders is
    IMG_20190831_122103422_BURST001.jpg
    Opslag is lastig, schuurtje is nauwelijks begaanbaar, terwijl er ook nog genoeg in de woonkamer ligt...
    De brede planken moesten in de lengte een paar keer doorgezaagd worden omdat ze wat tordeerden.
    IMG_20190902_192346060.jpg
    Maar de wat smallere brede planken kunnen wel zo aan elkaar, voor hangende nachtkastjes in dezelfde stijl. Uit één plaat van 61x170cm kan ik hopelijk 2 kastjes halen van dxbxh=30x40x30. Met één zigzag (één horizontale legplank). Die legplank kan niet uit dit paneel gezaagd worden.
    IMG_20190909_001851588.jpg
    Het klemmen tussen de balkjes bevalt goed, er is soms iets hoogteverschil maar het weegt mij niet op tegen de honderden lamellos frezen.

Misschien een handige tip: probeer de klemmen om en om te plaatsen op de panelen (boven en onder). De klemmen oefenen ook wat kracht uit naar boven (zoals je hem nu geklemd hebt) waardoor het paneel iets hol zou kunnen worden. Klem je ook aan de andere kant (onderkant in dit geval dus) dan heffen die krachten elkaar enigszins op en krijg je een platter en vlakker paneel. De balkjes die je er nu op hebt helpen hier al wel een beetje bij trouwens.

Tav het project: leuke uitdaging en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Forum Rechten