Vloer werkplaats

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Beste houtvrienden,

Momenteel ben ik druk bezig met de herinrichting van de werkplaats en hier hoort natuurlijk ook een nieuwe vloer bij.

Ik had gedacht om hiervoor beneden te werken met een epoxy-gietvloer.

De redenen voor een epoxy-vloer boven een houten-vloer:
- grotere isolatie mogelijk
- grotere duurzaamheid
- stabiele ondergrond voor machines
- makkelijker te onderhouden

Boven zou ik wel een houten vloer plaatsen.

Heeft iemand van jullie ervaring met epoxy zelf uitvoeren? Kunnen jullie bepaalde leveranciers aanbevelen?

Alvast bedankt.

Maarten
 

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
153
80
Limburg
Ik heb de vloer van mijn garage gedaan. Het was geen echte gietvloer maar een epoxy coating. Ik heb deze besteld bij polyestershoppen.nl. Je krijgt nog aparte e-mails hoe je het allemaal het beste kunt aanpakken. Het stelde uiteindelijk allemaal niet veel voor. Als je de instructies volgt en doorwerkt dan gaat het prima. De kwaliteit van de vachtroller was wel teleurstellend, deze kun je beter ergens anders halen. Ik weet niet of je met een gietvloer ook een vachtroller moet gebruiken. Indien dit wel moet dan kun je beter even van tevoren met een stukje schuurpapier de losse haren van de vachtroller verwijderen. Ik was dit vergeten en uiteindelijk blijft het op sommige plekken van de vloer plakken. Het is geen ramp maar ook niet helemaal gaaf. Het is wel ideaal om schoon te maken/houden.

succes!
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Wat een toeval zeg! Ik heb vanavond de 2e laag in mijn werkplaats gerold. Ook een epoxy coating van polyestershoppen.nl. Verkrijgbaar in elke RAL-kleur die je wilt. Ook ik heb wat problemen met m'n rollers. Je kunt ze slechts 1x gebruiken en 't is maar een werkplaatsvloer, dus ik dacht: gewoon een simpele vachtroller van de bouwmarkt volstaat. Niet dus; ondanks dat ik met tape en schuurpapier losse pluizen heb verwijderd, worden er nog de nodige pluizen uit getrokken door de taaie epoxy. Geen drama, maar gelukkig heb ik er voor gekozen om mijn eigen werkplaats als proef/leer project te gebruiken :D

Morgenavond de 3e laag (1e: primer, 2e en 3e: epoxycoating) en dan 3 dagen wachten totdat ik de boel weer ik kan gaan richten.

Let wel: met epoxycoating zie je elke oneffenheid in de vloer. Wederom: 't is een werkplaats, dus geen ramp. Waarschijnlijk heb je dat met een gietvloer niet, die is al gauw wat dikker en vloeit waarschijnlijk vlak uit. Maar m.i. veel meer werk en zeker een stuk duurder.

Groet,
Arjaan
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Dankzij jullie tips zal ik er zeker op letten dat ik goed materiaal gebruik.
 

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
153
80
Limburg
Betere vachtroller kopen.
Die hebben bijna geen of helemaal geen haaruitval.

Helemaal waar! Epoxy coating is niet goedkoop dus je moet zeker niet bezuinigen op de roller. En een speciale epoxy roller kopen (staat er meestal wel bij of hij voor epoxy kan worden gebruikt). Helaas dacht ik dat mijn roller goed genoeg was echter vergeten dus om de haartjes goed te controleren.

Ma Va mocht je echt voor een gietvloer gaan dan is het misschien handig om die spijkerzolen bij de bestellen. Dan kun je er makkelijk doorheen lopen. Exopy die nat is is erg glad. Op schoenen glij je gewoon uit en met de spijkerzolen loopt de laag gewoon gelijkmatig uit.

En erg belangrijk: maak niet meer aan dan je kunt verwerken en voor een grotere ruimte: vraag hulp van iemand.

Mijn garage was maar een kleine 20m2 dus dat was nog wel te doen alleen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.