Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

getunede Stanley schaaf 4''

heeft iemand interesse in een getunede Stanley schaaf 4'' met lie-nielsen beitel keerbeitel
    rosewood handvat en knop zool gevlakt.
    Ook heb ik nog een neusschaafje Stanley 90J ook de zool gevlakt, deze is nieuw.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: getunede Stanley schaaf 4''

Interesse is er vast wel, welke richtprijs heb je voor de schaven??

Houd je hart maar vast Rick, ik kwam hem op Marktplaats tegen en heb de zelfde vraag gesteld.

Succes met de verkoop pkok

groet Hugo

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Hugo, was dat zo schrikken?? Nu ben ik wel heel benieuwd....niet dat ik hem wil kopen maar het verschaft altijd wel duidelijkheid.

Stanley schaaf 4'' € 135,-
    Stanley neussschaafje € 80,-

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Interesse is er vast wel, welke richtprijs heb je voor de schaven??

met dat soort prijzen moet er wel veel vertrouwen zijn in het vakmanschap van de verkoper.

ik ziet hier iedereen discussieren over gereedschap, ik dacht dat hier wel kenners waren!!
    voor de Stanley 4'' is alles nieuw behalve de body
    het neusschafje is helemaal nieuw
    mijn prijs legt onder de prijs van Baptist

Rustig maar hoor.

Een paar kleine bedenkingen:

Het is niet omdat hier kenners zitten, dat ze automatisch je schaven willen kopen, hoor.

Ik geloof dat wat jij neusschaaf noemt, eigenlijk kabinetschaaf heet (nr 90).

Het is daarnaast ook niet persé waar dat de zool vlak is, gewoon omdat jij het zegt. Je bent hier onbekend. Vandaar de opmerking: "met dat soort prijzen moet er wel veel vertrouwen zijn in het vakmanschap van de verkoper."

Daarnaast mag je ook best iets geduldiger zijn, als er interesse is, zal je dat wel te horen krijgen, niet? Het in twijfel trekken van het feit dat hier al dan niet kenners zitten, werkt meestal ook niet erg bevorderend wat betreft sympathie, vertrouwen in de verkoper, etc.

Kenners hebben trouwens over het algemeen meestal de neiging meer in de werkplaats te zitten, dan op het forum.

Dit allemaal uiteraard geheel terzijde.

Als je hier kenners verwacht zou je ook verwachten dat ze iets meer willen weten dan "een Stanley #4" voordat ze er €135 aan uitgeven. Zeker als je zegt dat alleen de body niet nieuw is, want dan heb je aan "rosewood handvat en knop" ook niks meer om de leeftijd te bepalen.

Dus vertel eens iets meer over de schaaf: hoe ben je eraan gekomen, hoe oud schat je dat de body is en op basis waarvan, waar heb je de nieuwe onderdelen vandaan, wat heb je allemaal getuned en hoe. We zijn kenners, dit soort dingen kun je ons rustig vertellen.

Arthur

PS: woon je toevallig in Haastrecht? :-)

Forum Rechten