Kozijndorpel bevestigen

Mrtn125

Actieve deelnemer
14 dec 2010
41
0
"Heb je nog schroeven gebruikt?" Geen schroeven, alleen TifaTix dus ik ben benieuwd hoe lang dat meegaat.

"Vreemde constructie met die luikhengen om een raam op te laten scharnieren." We vermoeden ook dat het ooit een luik is geweest waar ze later een raam van hebben gemaakt. Maar ik vind het wel wat hebben dus dat hebben we zo gelaten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Het lijkt ook alsof het deel metselwerk waar het kleine raampje inzit een latere toevoeging is. Je hebt de cementvoegen vervangen door nieuwe kalkvoegen? Stuk beter voor de vochthuishouding.
 

Mrtn125

Actieve deelnemer
14 dec 2010
41
0
"Je hebt de cementvoegen vervangen door nieuwe kalkvoegen?" Scherp gezien! En een snijvoeg ipv platvol.
"Het lijkt ook alsof het deel metselwerk waar het kleine raampje inzit een latere toevoeging is." Ik zie wat je bedoelt maar op de paar oude bouwtekeningen staat deze muur wel ingetekend. Vreemd, ik zal waarschijnlijk nooit de hele geschiedenis van het pand kunnen achterhalen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.