Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Hoi Dennis,

Wat een toeval dat we hierover gisteren contact hadden.
    Hoop niet dat ik nu in iemands vaarwater terecht ben gekomen of die indruk ook maar zou maken.
    Kom graag langs om de machine te beluisteren en waarschijnlijk ook mee te nemen.
    Maar twijfel eerlijk gezegd of het deze of toch de Laguna moet worden.

Met vriendelijke groet
    Jos
    Laatst gewijzigd door joso; 26-10-19 om 11:58.

HBM 100 met microfilter staat hier ook en maakt ook best veel herrie, maar HBM levert sinds kort geen nieuwe filters meer als ze aan vervanging toe zijn......
    Verder als het alleen voor je draaibank is, waarom een afzuiger, de meeste spanen komen toch jouw richting op en gaan niet de afzuiger in. Een goed stofmasker zou beter zijn. Na afloop de spanen opvegen en het restant met een goede bouwstofzuiger weghalen.

m.vr.gr.
    Piet

Mischien is de holzmann 1500ff wat voor je? Deze is relatief compact de geluids productie is niet echt noemenswaardig en qua afzuiging ruim voldoende.
    Ik gebruik hem ook voornamelijk bij de draaibank en dat bevalt me prima en het is ook voldoende capaciteit voor ander gereedschap

@piet
    Die filters daar zijn al langer een probleem toen ik begin vorig jaar aan het zoeken was voor een afzuiging bleven ze daar al heel wazig over en na wat door vragen bleek dat ze geen flauw idee hadden over of ze überhaupt nog zouden komen of niet

Gr jelle

Ik heb hier thuis een dwe7492 staan met een HBM 100 pro en een Festool midi. Mooi toeval Ik moet zeggen dat ik de combi niet heel veel gebruik omdat ik op de werkplaats twee veel betere zaagtafels heb, maar de combinatie van Festool en HBM 100 geeft een redelijke afzuiging op de DeWalt. Zou ik meer willen, dan moet ik inderdaad de zaagtafel zelf gaan aanpassen. Nu veeg ik na het zagen gewoon even de boel aan en zorg ik dat mijn luchtfilter op volle toeren draait. Het geluid van de HBM komt absoluut niet boven de herrie van de DeWalt uit, en is ook duidelijk minder hard dan van de Festool.

Je mag komen luisteren, maar ik woon in Amersfoort, voor jou niet erg om de hoek misschien.

Forum Rechten