Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ik zou eerder slagpluggen toepassen — en dan wel wat meer dan de combi plug met houtbout — iedere 25/30 cm. 100 mm uitvoering vanwege de holte. Doorsnede 8. French cleats voorboren en die gaten ietsje verzinken. Een carrosserie-ring erop helpt ook.

De pluggen die je gebruikt moeten wel helemaal in de steen zitten.ik zou het gat in de multiplex iets groter boren dan de plugmaat, zodat je de plug helemaal kunt doorduwen in de steen, eventueel begeleid door een schroef er een stukje in te draaien. Let ook goed op de juiste diameter schroef tov de plug èn lengte van de schroef voor een optimaal resultaat.

Met 70 kg over 1 meter lengte gewoon houtschroeven en eventueel wat lijm ertussen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Chemisch anker en draadeind.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Die Fischer pluggen zijn er ook in langere maten .

Succes Willem

Fischer slagpluggen van 12 cm, resulteert in 7 cm in steen.
    Dit i.c.m schroeven zal voldoende zijn voor de kasten en hele zware dingen.
    De rest van de french cleat alleen schroeven met wat langere schroeven bij de stroken
    De 4 gemaakte gaten, pluggen er verder in brengen, zodat voldoende steen wordt gepakt en de juiste bouten met carrosserie ringen plaatsen
    Lijmen is mij te definitief plus is het multiplex voorzien van een olie wax laag.

Dank voor jullie reacties.

Ter zijner tijd zal ik een update van mijn werkplaats laten zien.

Jos

Forum Rechten