drukveren

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
30-50mm, dan denk ik meteen aan drukveren die gebruikt worden in koppelingen van 50cc scooters. Met wat gewicht erop, lijkt mij zo'n origineel exemplaar wel geschikt! Als het minder erg mag hobbelen, zijn er ook x aantal verschillende sterktes in aftermarket verkrijgbaar.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Bedankt voor de tips iedereen. Het lijkt mij het slimste om het verenstaal te kopen, dan kan ik zelf de sterkte en dergelijke bepalen.
 

Christ Oerlemans

Actieve deelnemer
10 okt 2013
41
4
Schijndel
Hoi Ruben, Pak een oude buitenband van een fiets en snij daar de draad uit die normaal tegen de velf aandrukt. Dit is een goed stuk verenstaal voor hetegene jij het wilt gebruiken, deze kun je om ee houten cilinder of iets dergelijks wikkelen en je kunt hem dan zo lang maken als je wilt. Je hebt daar verschillende dikte en stugheden in.
Veel suxes en groeten van Christ Oerlemans
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
393
113
Zuidoost Brabant
ik ben op zoek naar een soort drukveer van 30-50mm as, maar vind enkel te heavy duty of winkels voor professionele doeleinden.
het moeten vrij lichte veren zijn om een soort van boblehead te maken.

in de aard van de deense hoptimist, linkje hier : https://hoptimist.com/products/holidays-festivals/christmas/reindeer/small-reindeer-bumble-oak/oak/

iemand enig idee hoe dit type veer heet en waar ik die in kleine hoeveelheden zou kunnen kopen?

geen idee over de veren maar wel een cool ding zo'n reindeer bumble
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.