Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Hammer N3800 of Laguna 14/12

hallo, ben al een tijdje aan het rondzien voor een nieuwe lintzaag. heb nu een tweetal jaar een Makita lintzaag waar ik nooit echt tevreden mee ben geweest (niet echt hun 'core', andere toestellen wel tevreden over), dus wou nu wat meer geld uitgeven voor een meer gereputeerd merk. kwam onder meer via dit forum uit op de Hammer N3800 (kreeg steeds goede commentaren), heb zoveel mogelijk info opgezocht en Felder op een beurs bezocht. was dus wel overtuigd, maar kreeg vandaag mail van Baptist met ondermeer de Laguna 14/12 nieuw in hun assortiment. als ik de twee naast elkaar vergelijk, kom ik bij de Hammer uit op iets meer vermogen (2pk ipv 1,75pk) en veel accessoires zoals de schuurband die me wel interesseert, De Laguna echter heeft standaard keramische geleiders (welke er degelijk uitzien) een grotere doorvoerbreedte (436mm ipv 360mm) en een snelspansysteem voor het lint wat ik op m'n Makita echt handig vind. de prijs is ongeveer hetzelfde (€1600). doet me wel meer neigen naar de Laguna nu. iemand ervaringen of opmerkingen hierover?

kijk eens naar mijn zoekertje ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tsala Bekijk Berichten
    kijk eens naar mijn zoekertje ;-)
    mooi, en met keramische geleiders, maar heb geen krachtstroom in m'n atelier. zal wel niet lang duren voor deze weg is vermoed ik.

Hallo,

Laat je eens weten wat het geworden is? Ik ben ook wel benieuwd naar de Laguna 14/12.
    Bedankt!

hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Take It Easy Bekijk Berichten
    Hallo,

Laat je eens weten wat het geworden is? Ik ben ook wel benieuwd naar de Laguna 14/12.
    Bedankt!
    sorry voor de late reactie, maar heeft even geduurd voor ik uiteindelijk beslist heb. het is uiteindelijk de hammer N3800 geworden. of het een juiste keuze is, zal moeten blijken, ben nog aan t wachten (4 weken) voor de levering vanuit Oostenrijk. uiteindelijk toch wel wat nadelen direct: de hammer kost meer, levering in belgie komt op 200€ + btw wat ik belachelijk veel vind (ga 'm zelf afhalen dus), de laguna bij baptist wordt geleverd voor 59€ vanuit nederland! en de levertijd laguna was maar paar dagen, maar goed, wat me deed twijfelen aan laguna was ten eerste het gebrek aan accessoires bij baptist nu (en ze zijn de enige in de benelux die deze heeft geloof ik) en ondersteuning: het is voor hun een nieuw product ook, de grotere broers pas (veel) later verkrijgbaar. het hoofdhuis zit blijkbaar in de UK. met de nakende brexit (ook probleem voor bv bandsawblades tuffsaws) zal t allemaal niet beteren. zolang alles goed werkt geen probleem, maar bij herstellingen maak ik me wat zorgen over ondersteuning dus (je kan dat niet even gauw met de post opsturen hé). de hammer heeft ook een schuurbandsysteem wat me zeer handig lijkt en ik er dus bij genomen heb. geen keramische geleiders bij de hammer, maar heb verschillende posts gezien van keramische geleiders laguna welke na paar maanden al versleten of beschadigd waren (en ze zijn niet goedkoop hoor ik), blijkbaar geen massief keramiek, maar laagje over staal? de doorverkoopwaarde van hammer is ook uitstekend moest het ooit nodig zijn.

Bedankt voor de update! Laat gerust binnen enkele maanden eens weten hoe je het stelt met je nieuwe machine.

Forum Rechten