Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Buiten bbq afwerken

Dank voor de reacties. Het wordt afwerken met vuurvaste mortel zoals broertje aangaf. Daarna een kleurtje erop.
    Moet ik dan ook hoekijzers plaatsen zoals bij woningen wel wordt gedaan?
    Graag wederom advies.
    Vr.gr. Jan Pranger
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger Bekijk Berichten
    Dank voor de reacties. Het wordt afwerken met vuurvaste mortel zoals broertje aangaf. Daarna een kleurtje erop.
    Moet ik dan ook hoekijzers plaatsen zoals bij woningen wel wordt gedaan?
    Graag wederom advies.
    Vr.gr. Jan Pranger
    Tegen het beschadigen en een strakker gezicht zou je dat kunnen doen, echter zal door het verschillend uitzetten de mortel daar mogelijk scheuren. Ik zou het zonder ijzer doen.

Even een raamwerkje van hout maken op de dikte die je wilt smeren aan de buitenkant. Dus ongeveer 5 mm voor de steen zetten kun je hem daarover glad afwerken. Je kunt gewoon knauf up 210 buiten stuc gebruiken werkt het makkelijkst . En de andere hoekjes een rvs hoekspeertje erin om het strak te maken. Eerst hoekspeer erop zetten en laten drogen. Kun je hierover je stucwerk glad trekken. Succes

Mvg Cees.

Dank Cees,
    Is knauf voldoende bestand tegen de warmte van de stenen of laat de hechting dan weer los?
    Vast bedankt voor het advies.
    MvG? Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Even voorprimer erop voor de extra hechting. Hitte valt enorm mee, de meeste hitte verdwijnt aan voorzijde gelijk naar buiten.
    Mvg Cees

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten
    cor-ten staal er omheen, als je van de roestkleur kan houden
    Dit lijkt me een zeer goede optie. Strak, goed te doen en (als je het mij vraagt) erg mooi die roest kleur.

Anders effe een beetje verdiepen in het zelf maken van pizza ovens. Die dingen worden altijd erg mooi, vuurvast, afgewerkt. En die dingen krijgen veeeel hogere temperaturen te verduren.

Het gaat zo te zien alleen om de cosmetica. Wellicht een kassie van (yuck) Cortenstaal eromheen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    Ik zou hem zo ook niet aan mijn familie durven laten zien (de helft is metselaar)
    berapen met een vuurvaste mortel lijkt mij toch de beste oplossing.
    de beste oplossing is afbreken en iemand vragen die metselen kan.

Waarom zou je het afbreken, we zijn allemaal met vallen en opstaan begonnen. Je kan beter constructief antwoorden naar mijn bescheiden mening. Ik zou het net zo gemetseld hebben en als iemand er commentaar op heeft kan ie op een plek kijken waar de zon nooit schijnt

Forum Rechten