Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Welke beitels/gutsen voor het houtdraaien

Goede avond,

Welke beitels of gutsen raden jullie aan voor een startende houtdraaier?
    Ben uiteraard wel zelf wat gaan opzoeken maar nu zie ik het bos door de bomen niet meer...

Voor een beginnend houtdraaier vind ik dit een heel goede set en van een goede kwaliteit.
    https://dehoutdraaierij.nl/shop/beit...-robert-sorby/
    Daarnaast als je echt beginnend ben is het verstandig om een cursus te volgen.
    Je leert makkelijk de verkeerde techniek aan, maar lastiger om dat weer te verlaten.

M.vr.gr. Jan
    Laatst gewijzigd door Jan van der Ploeg; 20-08-19 om 21:33.
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

Dank voor de reactie, ik kan echter geen link vinden in jouw bericht

Ik ben met deze set begonnen, tot heden nog erg veel plezier met deze set.

https://dehoutdraaierij.nl/shop/beit...-robert-sorby/

Mocht je iets meer willen besteden is deze set ook mooi.
    https://dehoutdraaierij.nl/shop/beit...set-crown-hss/
    Laatst gewijzigd door sander1238; 20-08-19 om 21:21.

Dank voor de reactie, ik kan echter geen link vinden in jouw bericht
    Mijn excuses inmiddels hersteld.

M.vr.gr. Jan
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

Ik ben met een HBM setje begonnen
    Ook omdat ik nog niet zo ervaren was in slijpen en niet een "dure" set snel wilde opslijpen
    Je leert van de dingen die je doet,
    Je kunt alleen spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

Dank voor de links.
    Als ik jullie tips goed begrijp dan wordt het een goedkope set en dan vooral om die dingen te leren slijpen + ook een deftige set kwestie van zichzelf wat plezier te doen.

Persoonlijk vind ik het advies om eerst een cursus te doen en daarna nieuw gereedschap aan te schaffen het beste..

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    + 1. Dan leer je meteen hoe je met die gereedschappen om moet gaan.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

+1

Zelf de cursus gevolgd bij de Houtdraaierij buiten het leerzame is het ook erg gezellig, na afloop heb ik daar ook een draaibank(je) gekocht met een set van Crown beitels.

Forum Rechten