Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 34 van de 34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcbons Bekijk Berichten
    Welke accessoirs heb je erbij gekocht. Ik overweeg er ook 1 te kopen
    Ik heb er nog geen extra zaken bijgekocht. Dat komt langzamerhand wel. Ik kon van iemand de Sorby draaibeitel set overnemen en een chuck (HBM). Had ook ooit eens wat oude draaibeitels gekregen van Kirschen. Dus daar ben ik wel even in voorzien.

Ik ga denk ik wel nog een bredere leunspaan bestellen en een gezichtsmasker.

Verder is het draaien voor mij "erbij". Dat wil zeggen naast het maken van meubeltjes, kistjes, snijplanken etc. Dus slijp gereedschap (Sorby ProEdge) had ik al staan.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    A ha! Dus die was voor jou, heb hem in de doos nog van de aanhanger gehaald. Veel plezier er mee!

jaap

Bedankt dan voor het tillen Jaap... Plezier gaat vast en zeker lukken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Zou zelf voor dit model gaan, de nieuwe losse kop geeft enkel maar pluspunten.
    Minder ruimteverlies doordat een losse boorkop hier niet nodig is. Je kan langere stukken doorboren bij een zelfde bedlengte.
    Door die korte opspanlengte ook minder kans op excentrisch boren, er zit minder flexibiliteit in de opname dan bij de klassieke boorkop met morse cone.
    Het ding straalt ook wel een meerwaarde uit door de graad van afwerking.
    Zou je die draad niet op de oude losse kop kunnen tappen? Of is dat een heel slecht idee?

Als de pinole dik genoeg is (30mm) zou dat wel kunnen, maar dan heb je ook nog een passende moer nodig, en moet één een ander perfect kloppen met de MK2 opname.

hmm misschien is het dan raadzamer om eerst eens te kijken of die losse kop niet gewoon apart te koop is..

Forum Rechten