Dictum S175 vs Midi FU350

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
dank voor de input, dat vind ik toch wel nuttige info. Ik moet wel zeggen dat ik er verbaasd over ben, als je de omvang ziet van de snelheidsregelaar op de motor van de coronet herald dan is dat een flinke jongen. Ik verwachte dus eigenlijk dat dit een frequentieregelaar was, mede ook gezien de omschrijving over optimale kracht etc..
Enfin, ik neeg al naar de midi, nu nog meer...:)
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Een korte update. Sinds twee weken staat de MIDI II hier in de werkplaats. Ronald was zo vriendelijke deze mee te nemen naar opendaghout, dus ik kon hem vandaar mee naar huis nemen. Er zijn wat houtdraaiers in de buurt waar ik wat lesjes hoop te gaan volgen. De bank straalt een en al kwaliteit uit. Hij loopt super rustig en mooi. De eerste tolletjes zijn al gedraaid, dat gaat erg fijn!
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Dank. Plezier maken zal zeker lukken!
Ik heb al contact met een houtdraaier uit de buurt (ook Radius lid) en ga me dan eens verder oriënteren.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Een korte update. Sinds twee weken staat de MIDI II hier in de werkplaats. Ronald was zo vriendelijke deze mee te nemen naar opendaghout, dus ik kon hem vandaar mee naar huis nemen. Er zijn wat houtdraaiers in de buurt waar ik wat lesjes hoop te gaan volgen. De bank straalt een en al kwaliteit uit. Hij loopt super rustig en mooi. De eerste tolletjes zijn al gedraaid, dat gaat erg fijn!

A ha! Dus die was voor jou, heb hem in de doos nog van de aanhanger gehaald. Veel plezier er mee!

jaap
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Welke accessoirs heb je erbij gekocht. Ik overweeg er ook 1 te kopen

Ik heb er nog geen extra zaken bijgekocht. Dat komt langzamerhand wel. Ik kon van iemand de Sorby draaibeitel set overnemen en een chuck (HBM). Had ook ooit eens wat oude draaibeitels gekregen van Kirschen. Dus daar ben ik wel even in voorzien.

Ik ga denk ik wel nog een bredere leunspaan bestellen en een gezichtsmasker.

Verder is het draaien voor mij "erbij". Dat wil zeggen naast het maken van meubeltjes, kistjes, snijplanken etc. Dus slijp gereedschap (Sorby ProEdge) had ik al staan.

- - - Updated - - -

A ha! Dus die was voor jou, heb hem in de doos nog van de aanhanger gehaald. Veel plezier er mee!

jaap


Bedankt dan voor het tillen Jaap...:) Plezier gaat vast en zeker lukken.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Zou zelf voor dit model gaan, de nieuwe losse kop geeft enkel maar pluspunten.
Minder ruimteverlies doordat een losse boorkop hier niet nodig is. Je kan langere stukken doorboren bij een zelfde bedlengte.
Door die korte opspanlengte ook minder kans op excentrisch boren, er zit minder flexibiliteit in de opname dan bij de klassieke boorkop met morse cone.
Het ding straalt ook wel een meerwaarde uit door de graad van afwerking.
Zou je die draad niet op de oude losse kop kunnen tappen? Of is dat een heel slecht idee? :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.