Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Montage deurbel

Montage deurbel

Hey allemaal,
    wij hebben recentelijk een nieuwe deurbel besteld, maar ik heb een beetje men twijfels over de plaatsing..
    Bij de beschrijving spreken ze er over om de stiftjes in te draaien (reeds gedaan op de foto), gaten in de muur te boren, vaseline op de schroefjes te doen (tegen oxidatie) en de bel vast te plakken met siliconenlijm.
    Eerst en vooral heb ik een beetje schrik over dingen die met siliconen worden vastgezet, want want als de bel er ooit af moet?
    En mijn grootste vrees: onze voorgevel is bezet met ceder houten latten. Gezien de dikte van deze latten betwijfel ik of er wel genoeg raakoppervlak zit, zeker gezien het eerste gedeelte (waar de stiftjes inzitten) geen draad heeft en dus weinig raakvlak..

Iemand met meer verstand dan mij op gebied van dergelijke zaken?
    Alvast bedankt!

IMG_1282.jpg

Is het alleen een plaat(je) voor het bevestigen van de drukker of is het meer?
    Als ik de achterkant zo zie vind ik het nogal lomp voor alleen een bel drukken eigenlijk.

Aan de voorkant staat de naam en een drukker. Even niet thuis voor een foto, zal deze straks toevoegen. Het is eigenlijk maar zen klein plaatje hoor, 8x8 ofzo?

Draai gewoon houtschroeven door die busjes. Dan zit de (houten?)afdekplaat en de montageplaat op zijn plek. Als je te weinig houtdikte overhoudt door de busjes, zou ik die er vanaf halen. Of een ander plaatje maken waar de drukknop op zit.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

IMG_1288.jpgIMG_1289.jpgIMG_1287.jpg

Ik hoop dat deze foto's duidelijkheid brengen.. De schroeven zijn uiteraard van de voorzijde niet zichtbaar, anders was ik ook wel zo slim geweest om er gewoon een houtvijs door te jagen

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Niks mis met siliconenlijm/kit gebruiken... Er weer afhalen is ook geen punt: visdraad of ijzerdraadje er achterlangs halen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Niks mis met siliconenlijm/kit gebruiken... Er weer afhalen is ook geen punt: visdraad of ijzerdraadje er achterlangs halen.
    Maar dan kit gebruiken om het plaatje vast te hangen aan het hout, niet om de stiften vast te zetten, want daar kan je toch niet langs met een draadje?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Die stiften zijn voor kozijnen waar je aan de achterzijde toegang hebt, lijkt me. Gewoon weglaten, de drie gaten maken voor de uitstekende delen en met kit erop.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Zorg ook dat er geen regenwater bij de contactjes kan komen . Deze goed afkitten aan de bovenzijde .

Succes Willem

Stiften eruit, gaten boren zodat de bel drukker en die busjes (die kunnen er vast niet meer af op een nette manier?) ruimte hebben en dan met een kit erachter vast zetten.
    Anders kun je haast niet als het direct tegen de muur moet komen.

Forum Rechten