Montage deurbel

kihyeon

Actieve deelnemer
13 aug 2014
28
3
Zemst, België
Hey allemaal,
wij hebben recentelijk een nieuwe deurbel besteld, maar ik heb een beetje men twijfels over de plaatsing..
Bij de beschrijving spreken ze er over om de stiftjes in te draaien (reeds gedaan op de foto), gaten in de muur te boren, vaseline op de schroefjes te doen (tegen oxidatie) en de bel vast te plakken met siliconenlijm.
Eerst en vooral heb ik een beetje schrik over dingen die met siliconen worden vastgezet, want want als de bel er ooit af moet?
En mijn grootste vrees: onze voorgevel is bezet met ceder houten latten. Gezien de dikte van deze latten betwijfel ik of er wel genoeg raakoppervlak zit, zeker gezien het eerste gedeelte (waar de stiftjes inzitten) geen draad heeft en dus weinig raakvlak..

Iemand met meer verstand dan mij op gebied van dergelijke zaken?
Alvast bedankt!

IMG_1282.jpg
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Is het alleen een plaat(je) voor het bevestigen van de drukker of is het meer?
Als ik de achterkant zo zie vind ik het nogal lomp voor alleen een bel drukken eigenlijk.
 

kihyeon

Actieve deelnemer
13 aug 2014
28
3
Zemst, België
Aan de voorkant staat de naam en een drukker. Even niet thuis voor een foto, zal deze straks toevoegen. Het is eigenlijk maar zen klein plaatje hoor, 8x8 ofzo?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.472
950
Riemst
Draai gewoon houtschroeven door die busjes. Dan zit de (houten?)afdekplaat en de montageplaat op zijn plek. Als je te weinig houtdikte overhoudt door de busjes, zou ik die er vanaf halen. Of een ander plaatje maken waar de drukknop op zit.
 

kihyeon

Actieve deelnemer
13 aug 2014
28
3
Zemst, België
IMG_1288.jpgIMG_1289.jpgIMG_1287.jpg

Ik hoop dat deze foto's duidelijkheid brengen.. De schroeven zijn uiteraard van de voorzijde niet zichtbaar, anders was ik ook wel zo slim geweest om er gewoon een houtvijs door te jagen :)
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Stiften eruit, gaten boren zodat de bel drukker en die busjes (die kunnen er vast niet meer af op een nette manier?) ruimte hebben en dan met een kit erachter vast zetten.
Anders kun je haast niet als het direct tegen de muur moet komen.
 

mr_diy

Actieve deelnemer
19 apr 2016
85
0
Is dit niet bedoeld om te gebruiken met een inbouwdoos? Er zal toch ruimte achter moeten zijn om de bedrading aan te sluiten? Met een inbouwdoos is tevens het vochtprobleem op te lossen en kun je er nadien nog bij. Je zou ook op de hoeken met een metaalboortje van 3mm een gaatje kunnen boren en met een rvs schroefje vast zetten. Doe ik ook wel met logo-plaatjes van rvs ziet er netjes uit.
 

CCN 74

Actieve deelnemer
29 okt 2017
213
0
Utrecht
Plaatje op een mooi stukje hout zetten. Daar kun je de gaten in boren daarna houtje op andere hout schroeven?
Mvg Cees.
 

kihyeon

Actieve deelnemer
13 aug 2014
28
3
Zemst, België
Alvast allen bedankt voor het meedenken. Ik denk dan toch maar te gaan voor de siliconen. Ik hou jullie zeker op de hoogte van het resultaat
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Om Siliconen weg te halen kan ook WD40 gebruikt worden...
Kwam het laatst tegen op youtube, leek in het filmpje een stuk netter en effectiever te werken dan conventionele siliconenverwijderaars...
Nog niet geprobeerd daarentegen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.