Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Lightbulb Website/Database van Houtbewerkingsmachines

Hallo allen,

Ik ben sinds kort bezig met een website waarvan ik dacht dat die wellicht ook interessant kon zijn voor mede-houtbewerkers hier.

Bij het zoeken naar informatie over (vooral oudere) houtbewerkingsmachines liep ik er steeds tegen aan dat de juiste informatie vinden vaak veel tijd kan kosten. Oude handleidingen doorzoeken, vragen stellen op dit forum, googlen naar Engelse of Duitse fora.

Dus kwam ik op het idee om een soort database te maken van houtbewerkingsmachines, zodat je de belangrijkste informatie makkelijk op 1 plaats kunt vinden. Zo kun je bij elke machine een korte beschrijving en specificaties zien, nuttige links (bijv. naar een topic op een forum of een instructie-filmpje), en een comment-sectie om ervaringen te delen.

Ik heb de website Machine Atlas genoemd.

Tot nu toe heb ik bijna 100 machines in de database staan, vooral machines uit de jaren 70/80/90/00s, zoals van Inca, Kity, Elektra Beckum, Metabo etc. Ik probeer eerst vooral dat soort machines toevoegen omdat daar het minste makkelijk informatie over te vinden is (vergeleken met net nieuwe machines).

Naast de database heb ik ook een simpele vergelijkingstool (zie hier of klik op 'Compare' bij een machine) gemaakt. Zo kun je twee machines selecteren en dan de specificaties naast elkaar leggen om te zien welke bijv. krachtiger is, of groter/zwaarder.

Ik wou de website delen omdat ik dacht dat het misschien mensen kon helpen als ze op zoek zijn naar een nieuwe machine, en omdat ik ben ook erg benieuwd naar wat jullie van de website vinden.

Als je dingen ziet die beter of anders zouden kunnen, of functies die ik toe zou kunnen voegen, hoor ik het graag!

Robbert

Hoi Robbert,

Dat is gaaf gemaakt zeg.
    Ik denk dat er veel belangstelling voor is. Bovendien is het bijzonder waardevol om al die informatie centraal verzameld te hebben.
    Prachtig initiatief!

Hoe kunnen we je helpen met gegevens van apparatuur?
    Post je dan een vraag om informatie op het forum of kan iemand je ook ongevraagd gegevens aanleveren?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomasz Bekijk Berichten
    Hoi Robbert,

Dat is gaaf gemaakt zeg.
    Ik denk dat er veel belangstelling voor is. Bovendien is het bijzonder waardevol om al die informatie centraal verzameld te hebben.
    Prachtig initiatief!
    Dank!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomasz Bekijk Berichten
    Hoe kunnen we je helpen met gegevens van apparatuur?
    Post je dan een vraag om informatie op het forum of kan iemand je ook ongevraagd gegevens aanleveren?
    Als je informatie wil toevoegen aan een machine die al in de database staat (bijv. een nuttige link) kun je onderaan 'Resources and Guides' bij een machine klikken op 'Let us Know', dan wordt automatisch de naam van de machine ingevuld, en kun je de link of info toevoegen via een formulier. Foute info corrigeren kan helemaal onderaan bij de Detailed Specifications. (In beide gevallen moet ik het dan nog wel handmatig toevoegen)

Verder heb ik nog niet echt een systeem, maar alle hulp is welkom. Dus als iemand een specifieke machine graag op de site zou zien, of daar toevallig informatie over heeft, kun je me hier een berichtje sturen.
    Laatst gewijzigd door city17; 16-08-19 om 14:57.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Supergoed initiatief. En het ziet er ook nog eens mooi uit. Ik heb pdf's van de manuals van de Hammer A3 31 en N4400. @City17 PM me voor een dl-link.

Ziet er mooi en handig uit. Ga je ook draaibanken toevoegen? Heb een EB manual liggen, kan die eens inscannen voor je als je interesse hebt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Supergoed initiatief. En het ziet er ook nog eens mooi uit. Ik heb pdf's van de manuals van de Hammer A3 31 en N4400. @City17 PM me voor een dl-link.
    Dank! Ik stuur je een berichtje. Mensen kunnen mij ook iets sturen via rob @ machineatlas.com als dat handiger is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Kok Bekijk Berichten
    Ziet er mooi en handig uit. Ga je ook draaibanken toevoegen? Heb een EB manual liggen, kan die eens inscannen voor je als je interesse hebt.
    Ik ga draaibanken en freestafels nog toevoegen, maar daar heb ik zelf iets minder ervaring mee, dus heb ik eerst gekozen om te focussen op vlak-vandiktebanken, zaagtafels en combi-machines. Maar in principe is het doel om alle verschillende soorten stationaire machines erop te hebben.

Wat een goed initiatief, daar zullen al heel wat uurtjes inzitten! Gaan veel houtbewerkers dankbaar gebruik van maken. Ik zal de info van mijn machines er eens bijzoeken.

Erg mooi gemaakt Robbert!
    Ik zal er snel nog eens op rond neuzen, en als ik tips heb laat ik het weten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Geweldig initiatief!.

Ik heb handleidingen van een aantal Kity machines (zaagtafel, VVD bankje, langgatboor, toepie en een informatieve catalogus). Kan ik inscannen.

met vr. groet,
    Klaas
    Laatst gewijzigd door klaas0639; 17-08-19 om 11:51.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten