Website/Database van Houtbewerkingsmachines

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Wat een geweldig initiatief!


Ik vind het zelf logischer om van de jointer/planer combi een aparte categorie te maken. Al kan je wel in het pulldownmenuutje aangeven dat je alleen die wilt zien.
Daar heb je gelijk in, het kwam alleen technisch eerst niet zo handig uit om het een aparte categorie te maken... Zal het waarschijnlijk nog wel een keer veranderen.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Een kleine update over de site: Ik heb een paar functies toegevoegd. Zo kunnen mensen nu een account aanmaken, waarmee je dan machines een rating kunt geven (1-5 sterren). Verder kun je ook je favoriete machines bijhouden zodat je die weer snel terug kunt vinden (op het hartje drukken rechtsboven bij een machine) en commentaar dat je eerder hebt gegeven bijhouden op je profiel.

Dus als je het leuk vindt om een machine waar je (goede of slechte) ervaring mee hebt een score te geven, dat kan nu!

Zelf zal ik nu voorlopig me vooral richten op het toevoegen van meer machines, want er zijn nog een heleboel te gaan :)
 
Laatst bewerkt:

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Nieuwe functie op de website: Prijsvergelijker.

Op dit moment kun je in de database naast de links, handleidingen, etc. ook de prijzen van nieuwe machines zien. Dit kan handig zijn om de laagste prijs van een machine te vinden. De prijzen worden dagelijks opgehaald en zijn te zien op de pagina van de betreffende machine.

Een voorbeeld voor een Metabo zaagtafel:

Schermafbeelding 2019-11-23 om 10.49.10.jpg

Hier vindt je een lijst van de winkels die op dit moment bijgehouden worden. Voor Nederland zijn het er redelijk wat. Als jullie webwinkels weten die je graag toegevoegd zou zien, hoor ik dat natuurlijk graag!

Uiteindelijk hoop ik een zo compleet mogelijke lijst te hebben (dit hangt wel af van de technische mogelijkheden, niet alle webwinkels leveren prijzen aan, en het kost vrij veel tijd om een webwinkel handmatig toe te voegen).

Wat ik persoonlijk wel interessant vond was dat de prijzen in Duitsland bijna altijd lager liggen dan die in Nederland. Dus het kan interessant zijn om bij de oosterburen te kijken (zoals wel vaker gemeld hier op het forum).

Voor de duidelijkheid:
De meeste links (niet alle) zijn affiliate links, waar een kleine commissie tegenover staat als iemand een product koopt via de link. Dit heeft geen effect op de prijs. Hopelijk kan ik hiermee de serverkosten een beetje financieren.

EDIT: Antwoord op vraag van Charel09: Amazon.co.uk en Amazon.DE zijn momenteel niet beschikbaar. Om van Amazon prijsinformatie op te halen zijn er bepaalde eisen, waarbij ik alleen aan die van Amazon.com voldoe... Maar het systeem is er wel, dus zodra ik aan de eisen voor UK en DE voldoe kunnen de prijzen meteen toegevoegd worden.
 
Laatst bewerkt:

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi City 17, heb je behoefte aan de handleiding van de De Walt Dw 272017 xps-qs. Ik wil die best digitaliseren en aan je toesturen.
Prima initiatief wat mij betreft, top, groet, Crossbow1958
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Hoi City 17, heb je behoefte aan de handleiding van de De Walt Dw 272017 xps-qs. Ik wil die best digitaliseren en aan je toesturen.
Prima initiatief wat mij betreft, top, groet, Crossbow1958

Dank voor het aanbod, Crossbow. Ik heb alleen nog een afkortzagen op de site staan, maar dat is waarschijnlijk wel een van de eerste nieuwe categorieën die ik wil toevoegen als ik klaar ben met de andere (maar dat duurt nog wel een tijdje denk ik). Als ik daar ben aanbeland stuur ik je een berichtje!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.