Gezocht: iemand die handgrepen kan maken in multiplex

Baot

Nieuw lid
16 aug 2019
3
0
Goedendag. Ik zoek iemand die in blank berken multiplex van 18mm dik de volgende handgreep kan frezen of zagen. Het is voor 13 paneeltjes waarvan 12 stuks 60 cm breed en 1 stuk 20cm. De hoogte van de paneeltjes zit tussen de 40 en 80 cm maar deze kant hoeft niet bewerkt te worden.





Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Kan je daar helaas niet mee helpen.

Zou met een dergelijke frees te doen moeten zijn (https://www.toolnation.nl/cmt-handgreepfrees-47-6-mm-schacht-12-mm.html) en dan het lange achterstuk gelijk schuren/frezen.
Vraag me wel af of dat in multiplex een mooi resultaat gaat geven. Mijn ervaring met kops frezen van multiplex is dat er toch al snel 'hapjes' uit getrokken worden. Maar ik ben geen pro, dus mogelijk doe ik iets verkeerd :)
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Buiten wat welp75 zegt vraag ik me af of het multiplex genoeg kracht kan hebben voor een lade gevuld met spullen. Zeker die van 80 hoog, denk dat het gaat afbreken als er eens te hard aan getrokken wordt.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Zoek je nog een bepaalde regio waar het gedaan kan worden ?
Of maakt dat niet uit
Als er geen professioneel reageer zou ik het wel aan durven
 

Baot

Nieuw lid
16 aug 2019
3
0
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ga er eigenlijk van uit dat berken multiplex harder is dan mdf wat door bijv. ikea gebruikt wordt. Enkel dat dit uit laagjes bestaat zou dus evt. een probleem kunnen zijn begrijp ik? Zelf ben ik ook geen professional dus ben zeer dankbaar voor dergelijk advies. @Leroy ik woon in Helmond/Eindhoven. @Joost die van 80cm hoog is voor een soort "apothekerskastje" dus 20cm breed en 80 hoog wat inderdaad best fragiel kan zijn, echter dit frontje zit met 2 of 3 lades vast waardoor het hopelijk wel stevig is. Bedankt allen!
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Laatst bewerkt:

Baot

Nieuw lid
16 aug 2019
3
0
Beste Hiertebreeddaartelaag, bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken op die website en dat is inderdaad een mooi materiaal. Als ik een snelle berekening maak wat die frontjes me dan gaan kosten is dat in totaal zo'n 1500 euro. Als ik dat met multiplex doe is het zo'n 200 euro aan hout (op de mm nauwkeurig op maat gezaagd), 50 euro aan lak en (zeg een tientje per greep) 130 euro aan grepen. Daarmee zit ik net onder de 400 euro. Ongetwijfeld meer werk, vooral montage als dat kaarsrecht moet, en mindere kwaliteit maar volgens mij zijn berken multiplex een prima materiaal en zeker niet slecht van kwaliteit. En ik vind het ook mooi. Plykea verkoopt ook kant en klaar pakketten multiplex frontjes, bladen en plinten, voor degenen die daar interesse in hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.