Laguna 1836 Revo vs Stratos FU-230

Ambachtshonk

Nieuw lid
19 nov 2015
9
0
Dordrecht
www.facebook.com
Voor het Ambachtshonk ben ik op zoek naar een andere draaibank.
Vermogen min 2pk, we draaien vooral veel schalen dus een beetje centerhoogte is fijn

Is er iemand die de verschillen kent tussen de Revo 1836 en de Stratos FU-230?
of een ander alternatief in deze prijsklasse.

Mvg Rolf
Www.ambachtshonk.nl - thuisbasis Drechtstedendraaiers (afd Radius - regio Drechtsteden)
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Beetje overdreven filmpje "Lamp Turning FAIL - LATHE EXPLODES - Olive Wood" alles wat er gebeurd is dat de frequentie regelaar zichzelf opbrand en wat rookt :rolleyes: kan gebeuren natuurlijk maar is onder garantie zo vervangen. Ik heb geen ervaring met beide machines maar zo even vlug gekeken is de kop van de stratos wel draaibaar in tegenstelling tot de revo maar de revo heeft dan weer iets meer gewicht en een langere inspan lengte en ook een veelzijdiger index systeem 14/36/48 tegen 24 op de stratos. Voor mij persoonlijk zou de draaibare kop meer waard zijn dan de langere lengte en gewicht (mijn draaibank staat vastgebout op het beton die gaat nergens heen) en dan is er nog een goeie 400 euro verschil in prijs..
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Volgens mij zit deze freqentie regelaar ook op de stratos:p
Zelfs de beste regelaars sneuvelen weleens:cool:
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
De man doet relatief zwaar werk en begint met zeer laag toerental. Hij zegt er niet bij op welke schijven zijn aandrijfriem ligt. Indien hij op de hoogste versnelling zou staan , dan is dat in ieder geval al slecht nieuws voor de motor, omdat dan slecht gekoeld wordt door zijn eigen ventilator, .

Weet iemand of ook een frequentieregelaar bij heel lage frequentie meer afziet?