Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk Berichten
    Kleine opmerking alleen nog, zagen doe je niet met handschoenen aan! Je loopt dan het gevaar dat als je al nét je zaagblad raakt je hand in de zaag getrokken wordt in plaats van dat je er met een klein sneetje vanaf komt.

maar dat is zoals ik het geleerd hebt ;-)
    Dat lijkt me toch een achterhaald idee. Als je zware, lederen handschoenen draagt kan ik de redenering volgen. Maar als je dunne stretch handschoenen draagt die strak zitten, gaat gewoon de handschoen kapot. Hij zou beter een beschermkap over de zaag zetten. De kap gaat al een groot deel van het risico wegnemen.
    In bedrijven draagt tegenwoordig bijna iedereen handschoenen. De tijd van alles met blote handen te doen is toch ver voorbij.
    Laatst gewijzigd door mathieu; 15-08-19 om 11:06.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hooked on Wood Bekijk Berichten
    Thanks Maarten. Het is me geluk. Probleem is dat de site via safari niet mooi weergegeven wordt. Dus daar had ik die mogelijkheid niet. Via Firefox gaat het echter prima.
    okay, top, graag gedaan!.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    Dat lijkt me toch een achterhaald idee. Als je zware, lederen handschoenen draagt kan ik de redenering volgen. Maar als je dunne stretch handschoenen draagt die strak zitten, gaat gewoon de handschoen kapot. Hij zou beter een beschermkap over de zaag zetten. De kap gaat al een groot deel van het risico wegnemen.
    In bedrijven draagt tegenwoordig bijna iedereen handschoenen. De tijd van alles met blote handen te doen is toch ver voorbij.
    Ieder heeft zijn mening, ik zaag niet met handschoenen (muv de motorkettingzaag). Ga gerust je gang als jij dat wel wilt, ik vind het onverstandig, met welke handschoen dan ook.

Die kap is een goede opmerking overigens, ik zag in elk geval dat zijn spouwmes er wel braaf op zat.

Schermafbeelding 2019-08-15 om 12.53.38.jpg

Een uitsnede van de video. En zonder handschoenen en met kap. Ik gebruik de kap overigens 95% van de tijd. Ik ben er zo aan gewend dat het zonder ook erg intimiderend en onveilig voelt. Voor de video had ik hem er even afgehaald omdat dit het beeld te veel zou verhinderen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk Berichten
    okay, top, graag gedaan!.

Ieder heeft zijn mening, ik zaag niet met handschoenen (muv de motorkettingzaag). Ga gerust je gang als jij dat wel wilt, ik vind het onverstandig, met welke handschoen dan ook.

Die kap is een goede opmerking overigens, ik zag in elk geval dat zijn spouwmes er wel braaf op zat.
    Bij de juiste keuze van handschoenen is er weinig extra risico. Die handschoenen zijn zo gemaakt dat ze scheuren als ze verstrikt geraken in de machine.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Wat een ontzettend gave tafel en goede uitleg over de microjig klemmen. Ik ben van plan om later dit jaar/begin volgend jaar te starten met het bouwen van een werkbank uit standaard constructie vuren en was daarin van plan om een bankschroef aan te brengen. Na het zien van jouw filmpje denk ik dat ik jouw idee overneem met de microjig klemmen. Enige nadeel dat ik heb is dat de werkbank tegen de muur aan staat en ik dus niet zoveel er voor voel om de hele voorkant zo uit te voeren. Daarbij is mijn schuurtje nog een stuk kleiner dan wat ik hier zie. En mooie spulletjes, vooral dat Incra wonderfence. Ga me abboneren op je kanaal.

Ik kwam deze tegen bij de Ikea.... zou het een goed onderstel voor een freestafel kunnen zijn?
    Bror.jpg
    https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60333850/

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiertebreeddaartelang Bekijk Berichten
    Ik kwam deze tegen bij de Ikea.... zou het een goed onderstel voor een freestafel kunnen zijn?
    Bror.jpg
    Ik zou bij IKEA even op die tafel klimmen en op en neer springen... (Schat in dat-ie dat niet overleeft.)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiertebreeddaartelang Bekijk Berichten
    Bror.jpg
    zou dit nooit doen, realiseer je dat je niet met houten speelgoed aan de gang gaat. Investeer zelf in wat stevig materiaal en maak een dergelijk tafeltje zelf, dan heb je veel meer zekerheid over de robuustheid.

Nou. Duidelijker kan ik het niet krijgen. Bedankt!

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten