Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 41
    Super tof om te horen Rene!

gave multifunctionele werkbank. En ja de engelse versie gewoon maken, ik zie vaker reviews met veel kijkers ondanks het steenkolen engels wat er gebruikt wordt. Het woord Hobbyiest kan je bij jou wel weglaten

Thanks Man! Krijg er steeds meer lol in, hoewel zo'n filmpje ook niet vanzelf gaat!

Groeten
    Dennis

Nog een vraag, heb je filmpje een paar keer bekeken om de kunst af te kijken. Welke maat los positioner heb je? De tafel die ik wil maken zal dezelfde maten krijgen als jou tafel maar ik wil de frees module verwisselbaar maken met een festool invalzaag Zoals ik in dit filmpje heb gezien. https://youtu.be/9cL2m963Jgg.

Ja, cool fimpje he! Ik had hem ook een keer gezien.

Mijn Positioner is de 25". Maar als je het systeem hanteer zoals ik dat doe, dan kan je gemakkelijk de positioner op verschillende plaatsen monteren. Hiermee heb je feitelijk niet zo'n lange positioner nodig. Incra heeft ook de mogelijkheid om verschillende, zoals zij dat noemen scales (meetlintjes) te monteren.
    Het enige waar je op zou moeten letten is, welke bandbreedte zou je voor je werkstukken nodig hebben. Als ik wel eens bloembakken maak, frees ik daar verschillende groeven in. Hierbij lopen die groeven van 10 tot 40 cm van de rand. Het is wel fijn dat je dit in 1 opstelling kan doen en niet dat ik tussentijds de frees moet verplaatsen. Voor mij gaf de 25" die flexibiliteit. Wat ik wil zeggen, ik heb deze maat niet gekozen omdat dit op de werkbank zou moeten passen.
    Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het.

Groeten Dennis

Hoi Dennis, het lastige is dat ik het moeilijk vind om de “vrije slag” te bepalen. Ik neem aan dat de lengte van een 25 “ positioner geen vrije slag heeft van 25” maar dat er iets wegvalt, nl dat stukje lengte wat in de basisplaat zit? Dus dan wordt 17” een vrije slag van 17 “ min de breedte van de basisplaat die ik op zo’n 15 centimeter schat?
    En waar heb jij de Mdf platen van het blad en zijkant gekocht?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renewee Bekijk Berichten
    Hoi Dennis, het lastige is dat ik het moeilijk vind om de “vrije slag” te bepalen. Ik neem aan dat de lengte van een 25 “ positioner geen vrije slag heeft van 25” maar dat er iets wegvalt, nl dat stukje lengte wat in de basisplaat zit? Dus dan wordt 17” een vrije slag van 17 “ min de breedte van de basisplaat die ik op zo’n 15 centimeter schat?
    En waar heb jij de Mdf platen van het blad en zijkant gekocht?
    Hoi Rene,
    Ik heb het even opgemeten. Je hebt een vrije werkbare slag van 60 cm. Dus dat is toch best nog wel aardig. Maar het vervelende is wel dat als je deze maximale slag wil gebruiken dat je bij randafwerkingen en ander precies werk zoals wellicht zwaluwstaart verbindingen die positioner wel heel erg ver moet uitschuiven. Ik zou dan iets creeeren zoals ik dat ook gedaan heb zodat je de positioner op verschillende plaatsen kan vast zetten. Heb je dan stukken waarbij je een rand af wil werken zet je hem wat dichter bij.

Ik kon ze bij mijn plaatselijke HUBO bestellen (daar zijn ze wel iets duurder) en ik heb ze gehaald bij de Arnhemse fijnhouthandel.
    https://www.af.nl/voorraad/plaat/mdf-gekleurd/
    Daar zijn ze goedkoper, maar dat doe ik alleen als ik er meerdere nodig heb want daar moet ik toch nog even een 45 min voor rijden en de HUBO zit om de hoek.

Als je vragen nog heb, dan hoor ik het wel.

Dank je voor je reactie. Ik ga weer verder puzzelen

Hey Dennis, ik begin ook met een werkbank te bouwen, een combinatie van jouw ontwerp en dat van benchworks... Mag ik even vragen hoe breed + lang de werkbank is, ik heb het filmpje al een tijdje geleden bekeken maar ik meen me te herinneren dat er niet over de afmetingen wordt gesproken...

Ik denk dat ik ga voor een +-60 a 70 cm breed met aan de achterzijde (de werkbank komt tegen de muur, maar wel op wielen) een stuk met scharnieren om uit te klappen als ik ze breder wil maken om eventueel iets breeds in mekaar te zetten...
    Die van benchworks is 60 geloof ik, maar dat lijkt me in mijn geval nogal naar de korte kant, daarom mijn vraag

Vriendelijk bedankt!

Christophe

Ohja, verder nog even zeggen: heel leuke filmpjes die je maakt, echt duidelijk en informatief! Ook goed gevonden wat betreft de incra ls positioner vastzetten met benchdogs! Wat mij betreft mag je nog meer laten zien "hoe" je de werkbank juist bouwt....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hooked on Wood Bekijk Berichten
    Ja, cool fimpje he! Ik had hem ook een keer gezien.

Mijn Positioner is de 25". Maar als je het systeem hanteer zoals ik dat doe, dan kan je gemakkelijk de positioner op verschillende plaatsen monteren. Hiermee heb je feitelijk niet zo'n lange positioner nodig. Incra heeft ook de mogelijkheid om verschillende, zoals zij dat noemen scales (meetlintjes) te monteren.
    Het enige waar je op zou moeten letten is, welke bandbreedte zou je voor je werkstukken nodig hebben. Als ik wel eens bloembakken maak, frees ik daar verschillende groeven in. Hierbij lopen die groeven van 10 tot 40 cm van de rand. Het is wel fijn dat je dit in 1 opstelling kan doen en niet dat ik tussentijds de frees moet verplaatsen. Voor mij gaf de 25" die flexibiliteit. Wat ik wil zeggen, ik heb deze maat niet gekozen omdat dit op de werkbank zou moeten passen.
    Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het.

Groeten Dennis
    Hallo Dennis,

Ik heb ook nog een vraag voor je.. Kun jij aangeven hoe je de LS positioner op die basisplaat hebt gemonteerd? en hoe heb je deze 100% recht op de plaat gekregen?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten