Elektra Beckum HC 260 M onderdelen

Tmen

Nieuw lid
18 aug 2017
4
0
Omgeving Breda
Sinds kort ben ik in bezit van een Elektra Beckum HC 260 M vlak- vandiktebank. Helaas missen er een aantal onderdelen. Met name ben ik op zoek naar de afvoertuit van het schaafsel en de afzuigopening voor het schaafsel. Zowel bij kruis als bij wzservice zijn deze onderdelen niet meer te krijgen. Heeft iemand andere suggesties of alternatieven voor deze onderdelen? Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken!
Tiemen.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.591
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik heb ook een HC260. Daar heb ik zelf een spanenkap voor gemaakt om de afvoer van spanen te verbeteren. Wat er van origine op zit is niet erg effectief namelijk. Even op YouTube kijken. Daar is o.a. een duitse knutselaar actief a la Marius Hornberger (naam ben ik even kwijt.....Cosal, geloof ik), die dat ook heeft gedaan.
Ik woon in Steenbergen, da’s niet al te ver weg. Je bent welkom om het even live te aanschouwen.
bij het vlakken is de efficiency nagenoeg gelijk tussen origineel en custom made. Het grote verschil is bij het vandikte schaven: er komt nu nog maar een klein beetje spanen rond de machine terecht. Ik moet alleen het spindeltje voor de hoogteverstelling wat aanpassen omdat de alternatieve spanenkap hoger is, kan deze niet meer 360 graden draaien. Maar ook hier is een oplossing voor:cool:.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.