Iets met knikkers

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Voor mijn vrouw een schilderijlijstje gemaakt dat ze gevuld heeft met knikkers. Het is appelhout en gemaakt met slisverbindingen in verstek.

DSC01401.jpg


DSC01403.jpg
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
dit is nou eens een productieve relatietherapie!

Ik vind het "beeld" zeer geslaagd. Interessant stukje voor aan de muur.

Bram
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Het was nog een hele klus. Behalve het houtwerk, dat viel wel mee. Maar dan het glas. Daarvoor heb ik bij de Kwantumhallen een wissellijst gekocht en het glas op maat gesneden. Vervolgens bij het prutsen het glas gebroken en weer opnieuw een wissellijst gehaald....
Ik had ook niet bedacht dat bij het rechtop zetten de hele knikkertoren een stukje inzakt waardoor je bovenaan lege ruimte krijgt. Dus weer alles uit elkaar om daar iets slims voor te bedenken.

Tja, je doet wat voor het vrouwtje. :D
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hmmm, volgens mij is het een geheim inbrekersalarm. :lol: :lol:

De (losse) bodem zit met een touwtje vast aan de deurklink die je op de foto's kunt zien. Als ongenode gasten die deur opendoen, kletteren alle knikkers eruit. Je wordt wakker van het lawaai, en de inbrekers breken hun benen over de knikkers.

Slim idee! ;) ;)
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
En ik weer elke keer al die knikkers terug proppen in die lijst. Ja, gekke henkie! :lol:
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Kees, slim idee, denk dat het vrouwtje dat bedacht heeft, ja vrouwtjes zijn slim hoor.
Maar alle gekheid op een stokje, het ziet er erg leuk uit en nog decoratief ook.
Moet dit maar eens in mijn achterhoofd houden om zoiets te maken, knikkers plenty hier in allerlei potten.
Groetjes, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.