houtsoort kast

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
foto kast buurvrouw.jpg

Wil bovenstaande kast gaan maken maar welk soort hout is hier gebruikt? is het massief of is het van plaatmateriaal gemaakt ?
Mvgr Nol
 

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
Net niet gefineerd, dat geeft een heel ander patroon. Het patroon is van massieve planken (verlijmd).

Je kan dat maken ofwel met echt massief, ofwel met meubelpaneel met datzelfde patroon.

In de foto is het waarschijnlijk meubelpaneel, gezien dat er in de achtergrond een tv-meubel staat met grijs/hout combi.

De foto is ook gesatureerd en bijgewerkt, in het echt zijn de kleuren minder fel en idyllisch.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Dank voor jullie reacties, bij nader inzien denk ik eigenlijk ook dat het plaatmateriaal is. En gezien het werken van het hout lijkt me plaat ook handiger. Weten jullie of er plaatmateriaal is wat is opgebouwd uit dikkere lamellen, waarvan ik de kopse kanten niet perse hoef af te plakken. Bijvoorbeeld 2 keer 5 mm aan de buitenzijde met een 8 mm kern.
Alvast bedankt mvgr Nol.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
De houtsoort van zulke meubels is niet altijd te achterhalen. Dit kan een exotische houtsoort zijn met verschillende commerciële namen. Massief of fineer is zo ook moeilijk te achterhalen.. Meubelpanelen in die afmetingen kunnen nogal wispelturig zijn en gemakkelijk krom trekken. Je zou de (web)shop moeten vinden en daar de nodige informatie zien te halen.
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
180
29
Wat je bedoelt Nol is bekend als 'drie lagen plaat'. Wat je op de foto ziet is waarschijnlijk gefineerd mdf met een kantenband, maar het is niet helemaal goed te zien, te veel filters en niet scherp genoeg.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Ja Houtmoet dat is waar ik naar op zoek was -drielagenplaat- deze plaat lijkt me ideaal voor deze kast. Stabiel en de kopse kanten zien er van zichzelf mooi uit. Dank je.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.