Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newie Bekijk Berichten
Hartelijk dank voor de vele reacties. Ik ben ondertussen verder door gegaan met schuren en de lijnen zijn verdwenen. Wel is er nog wat vernis in de nerf, dus ik ga dit weekend nog maar even door met schuren. Heb zelf geen excentrische schuurmachine, dus ben met een vlakschuurmachine in de weer.

@Sjoerd, als ik zie hoeveel moeite het schuren me nu nog kost, ben ik blij dat ik toch eerst het meeste er met afbijt af heb weten halen. Heb eerst een laag afbijt erop gesmeerd en dan met een plamuurmes de verf er zo af kunnen schrapen. Daarna heb ik de nerf en andere restjes gedaan met een tweede laag afbijt en staalwol, maar zoals je ziet blijft er toch nog wel wat achter. Ik snap
olivier_a zijn reactie met betrekking to afbijt wel volledig en als je andere gereedschappen hebt, zou ik dat ook eerst even proberen.
Waarschijnlijk ben je nu in de weer met schuurpapier uit de DHZ of aanverwant. Doe je zelf een plezier en koop goed schuurpapier, geschikt voor de klus. Bijvoorbeeld van Festool of Mirka. Dan ga je merken dat schuren wel een leuke klus kan zijn.