Vraag of iemand een 3d printer heeft

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Dag Vrienden, goedendag.

Ik ben bezig met een poppenhuis voor mijn kleine meid, in december wordt ze 4, en het zou fijn zijn dat het af zou zijn.

Ik ben bezig geweest wat ik kan gebruiken om de stenen te maken voor de muren, maar zo makkelijk is het niet.

Kopen is hardstikke duur, dus is zelf maken de enigste optie.

na veel googlen en zoeken kwam ik uit op een site van iemand die ze zelf maakt, ze stelt zelfs een stl bestand beschikbaar om de 3d model uit te printen.

Punt is, ik heb niet zón ding, en ik heb me er ook niet in verdiept wat zoiets kost.

Ik kan niet inzien wat de afmeting van de blokken zouden worden, maar wat ik nodig ben is 5cm breed x 2cm hoog.

Als dit simpel aangepast kan worden is dat mooi, anders hou ik het bij deze afmeting.

Zou iemand mij kunnen helpen (als je zon apparaat hebt) om te vertellen wat zoiets gaat kosten, en het misschien voor mij uit te printen?


link van het orginele bestand is :
https://sweetmagpie.com/wp-content/uploads/2018/05/1-6-Scale-Brick-Mold.zip

Alvast bedankt vrienden, en geniet van jullie weekend.

Gr Danny1984
 
Laatst bewerkt:

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Dat is een contramal, waar je een silicone mal van maakt, waar je weer de steentjes in kan gieten?

Dat wil ik best voor je printen, qua materiaal is het centenwerk, als het om 1 a 2 mallen gaat
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
echt, wist ik niet, ik wist dat het contramal is, ik moet met het silicoon vloeitstof in de contramal gieten volgens de handleiding om er een normale mal van te maken.

Aardig van je dat je bereid bent om te printen, zou je me een pb kunnen sturen wat alles met elkaar zou kunnen kosten?

Is het nog mogelijk om de stenen aan te passen naar 5x2 cm?

Als het niet kan dan kan het niet hoor.

Bedankt voor je snelle reactie.

Gr Danny
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Je wilt stenen van 5 cm bij 2 cm bij hoe dik?
Zijn nog aardige grote stenen.

en dan een mal van 20 stenen ofzo? 5 rijen van 4?

met wat halve stenen?


Qua materiaal kost het niets, verzendkosten is genoeg.

Koop wel goede silicone, 2 komponenten.
En de ge3Dprintte mal is eigenlijk 'te mooi recht'. Ik zou voordat je de silicone erin giet, met een klein vijltje het plastic hier een daar wat beschadigen zodat je stenen wat natuurlijker over komen.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Das een goede vraag, je idee van 20 stenen , en een paar halve is goed, maar de dikte heb ik als ik eerlijk ben niet goed over nagedacht, als ik het te dun doe, is er kans op breken als ik het eruit haal, zou je voor mij willen kijken wat de dikte in het orginele bestand is?

Laten we dat maar aanhouden.

Nogmaals top dat je dit wil doen.

Gr Danny
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Je kan dit toch gewoon van hout maken? Daarna lossingsmiddel er op en volblubberen met 2K siliconen.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Goed idee, had ik niet eens aan gedacht, maar ik ben al bezig met sang, hij heeft een printer, en de beste man is bereid om het spul uit te printen.

.
Bedankt voor je bericht.

Danny
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Als je de steentjes er een beetje natuurlijk uit wil laten zien en niet als streng pers werk, is dat veel makkelijker in hout. Je kan dan makkelijk verschillende structuren aanbrengen. Als je dat wil programmeren is dat volgens mij een hoop werk.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
als je de geprinte mal wat bewerkt met een vijl, heeft de silicone mal uitstulpingen, en de steentjes weer uhh... instulpingen?

Mijn vriendin maakt stenen huisjes zelf, en daar heb ik ook al wat mallen voor geprint.
een 'nadeel' van die silicone mallen zijn dat ze ZO onwijs gedetaileerd zijn, je aan de uiteindelijke steentjes kan zien waar de eerste mal van gemaakt was.
Hout gaat niet, dan krijg je steentjes met een houtnerf en dat is heel lelijk. (MDF zou kunnen)
3D printen zie je ook terug, de printlijnen komen over in de steentjes als je de geprinte mal niet eerst schuurt en vijlt.

Ze heeft het uiteindelijk zo gedaan:
Mal 3D printen, silicone erin, en in de silicone mal de steentjes gieten.
1 Batch steenjes maken. Die steentjes bewerken, ruw maken, stukjes eraf, in krassen, staalborstel erover, noem maar op.
Die steentjes in een leeg bakje lijmen, daar weer silicone in gieten, en dan heb je pas een goede silicone mal

IMG_20190811_113110.jpg
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Je kan allerlei materialen gebruiken als vorm. Het is maar net wat voor uiterlijk je wil krijgen. Gezaagde marmer tegeltjes die even in de trommel geweest zijn, geven het effect van het huisje van de foto's. Houten mallen zijn goedkoop om grote hoeveelheden te maken. Vooral als de steentjes op gewone bakstenen moeten lijken. Na een paar keer impregneren zit de houtnerf vol en kan je de bovenkant even makkelijk schuren.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Perfect :), ziet er goed uit.

Heeft je vriendin dezelfde afmetingen genomen die jr me gister stuurde?

Ziet er echt professioneel uit.

Gr Danny
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Je had gelijk, mijn afmeting is te groot.

Ik heb het uitgeknipt en op een muurtje geplakt, en komt totaal niet overeen met de ramen en deuren.

Als het nog mogelijk is om aan te passen graag 40x8 mm
Als het niet kan, dan kan het niet.

Bedankt vriend.

Gr Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.