Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    als je de geprinte mal wat bewerkt met een vijl, heeft de silicone mal uitstulpingen, en de steentjes weer uhh... instulpingen?

Mijn vriendin maakt stenen huisjes zelf, en daar heb ik ook al wat mallen voor geprint.
    een 'nadeel' van die silicone mallen zijn dat ze ZO onwijs gedetaileerd zijn, je aan de uiteindelijke steentjes kan zien waar de eerste mal van gemaakt was.
    Hout gaat niet, dan krijg je steentjes met een houtnerf en dat is heel lelijk. (MDF zou kunnen)
    3D printen zie je ook terug, de printlijnen komen over in de steentjes als je de geprinte mal niet eerst schuurt en vijlt.

Ze heeft het uiteindelijk zo gedaan:
    Mal 3D printen, silicone erin, en in de silicone mal de steentjes gieten.
    1 Batch steenjes maken. Die steentjes bewerken, ruw maken, stukjes eraf, in krassen, staalborstel erover, noem maar op.
    Die steentjes in een leeg bakje lijmen, daar weer silicone in gieten, en dan heb je pas een goede silicone mal

IMG_20190811_113110.jpg
    Laatst gewijzigd door Sang; 11-08-19 om 10:34.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Zoiets? Stenen zijn 50mm x 20mm x 10mm

Untitled.jpg

Je kan allerlei materialen gebruiken als vorm. Het is maar net wat voor uiterlijk je wil krijgen. Gezaagde marmer tegeltjes die even in de trommel geweest zijn, geven het effect van het huisje van de foto's. Houten mallen zijn goedkoop om grote hoeveelheden te maken. Vooral als de steentjes op gewone bakstenen moeten lijken. Na een paar keer impregneren zit de houtnerf vol en kan je de bovenkant even makkelijk schuren.

Perfect , ziet er goed uit.

Heeft je vriendin dezelfde afmetingen genomen die jr me gister stuurde?

Ziet er echt professioneel uit.

Gr Danny

Je had gelijk, mijn afmeting is te groot.

Ik heb het uitgeknipt en op een muurtje geplakt, en komt totaal niet overeen met de ramen en deuren.

Als het nog mogelijk is om aan te passen graag 40x8 mm
    Als het niet kan, dan kan het niet.

Bedankt vriend.

Gr Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten
    Mijn vriendin maakt stenen huisjes zelf, en daar heb ik ook al wat mallen voor geprint.
    Wat ziet dat er ontzettend leuk uit zeg , het rad doet mij vermoeden dat het een watermolen wordt.

Forum Rechten