Mdf koof maken tbv afzuigkap: hoe?

Yvna91

Nieuw lid
7 aug 2019
1
0
Kan iemand mij uitleggen (evt met tekening) hoe wij een stevige koof kunnen maken waar vervolgens een whirlpool inbouwafzuigkap gemaakt kan worden? Hij wordt opgehangen in een hoek. Het gaat om het volgende type: akr 650/1 IX
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Zou deze koof niet van MDF maken maar eerder van multiplex. Schroef twee hoeklijnen tegen de muur aan een dan kan je hier weer twee platen op vast maken en dus uiteindelijk weer met een plaat er tussen een koof. De precieze maten moet je uiteraard even afleiden van de maten van de kap. Als het goed is kan je dan de afzuigkap er van onderaf in vast zetten. Dan een kleinere koof hier weer boven op om de slang/buis weg te werken.

Iets 'professioneler' is een koof maken van rachelwerk en met gips bekleden om uiteindelijk te stucen.
 
Laatst bewerkt:

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
Ik heb mijn koof gemaakt van mdf. Het is een kwestie van zelf even een schets maken en uitmeten. Dan zit het in je systeem en werk je daarna makkelijker. De hoeken heb ik gemaakt door met de invalzaag onder 45gr te zagen. Met breed papiertape de buitenzijde van 2 platen plakken, zodat je een soort piano scharnier krijgt. Inlijmen en dichtvouwen met zn tweeen. Op de muur 2 vericale 2*3 vastgezet en daar de koof overheen geplaatst. Schroeven vanaf buiten en de gaten dicht plamuren.

Na gronden kun je gewoon latex gebruiken

Deze dus
https://www.houtmarkt.nl/assortiment/plaatmateriaal/buitentoepassing/mdf-board-exterieur-medite.html
 
Laatst bewerkt:
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Zo:

https://www.youtube.com/watch?v=2267fhW4G6U

MDF of multiplex onder 45 graden zagen, lijmen en vouwen.
In het filmpje als koof voor spots maar kan ook voor andere dingen.

Koof wordt op zijn plaats gehouden met een lat op het plafond.

Zaagtafel/invalzaag met geleider gebruiken!

Stomtoevallig gisteren zelf een koof gemaakt voor de radiatorbuizen met lakbedragen MDF, werkt prima/mooi strak, nu in de lak.

Succes!

HTBL
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.