Even voorstellen

DavyK

Nieuw lid
9 mei 2018
13
0
Fryslân
Nu ik al zo'n anderhalf jaar meelees en ook al eens een enkele posting heb geplaatst lijkt het me hoog tijd mezelf eens voor te stellen.

Begin 2018 ben ik begonnen met een basiscursus houtbewerken bij Roeland (hier wel bekend). De nadruk bij deze cursus ligt op het handmatig (unplugged) bewerken van hout. Dit spreekt me erg aan, al is voor het ruigere werk electrisch gereedschap af en toe ook wel eens makkelijk. Sindsdien ben ik bijna wekelijks bij Roeland voor de 'gevorderden' cursus. Gevorderden voor mij hierbij tussen aanhalingstekens omdat ondanks dat ik al best wel veel heb geleerd, het deel wat ik nog moet leren nog vele malen groter is :)

Ook thuis probeer ik een aantal avonden in de week te besteden aan deze nieuwe hobby. En tot nu toe heb ik hier best veel lol in. Naast het nodige handgereedschap heb ik vorig jaar ook een draaibankje gekocht. Om me op gang te helpen heb ik destijds een 1 op 1 dagcursus bij Ronald Kanne gevolgd. Dit heeft me goed op gang geholpen, al gaat er nog best wel eens iets mis. Maar met oefenen, oefenen en oefenen gaat dit stukje bij beetje beter.

Op dit moment werk ik aan het beitelbakkie wat hier al eens eerder op het forum voorbij is gekomen. Wel makkelijk hierbij is dat ik het ontwerp en de ontwerper wekelijks zie ;)

Tot zover eerst maar, ik hoop nog veel wijsheid op dit forum op te doen.

Davy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.