Defect Dewalt DW621 bovenfrees

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Het "dopje" was idd de magneet die samenwerkt met de snelheidsregelaar.

Vanavond eerst begonnen met alle elektronica na te lopen op beschadigde of geknelde kabels, de werking van de schakelaar nagekeken.. Vervolgens de roest voorzichtig weg geschuurd met een P320 papier, alles nog een keer nagekeken, uitgeblazen, zuiver gespoten met contactspray.

Het zag er daarna als volgt uit:

20190809_184839.jpg

Toen ik deze veegjes roest zag had ik er terug vertrouwen in. Het leek er inderdaad op dat de rotor contact maakte met de stator, en dat daar het (nieuwe) probleem zich bevond:

20190809_182152.jpg

Ook deze zuiver gemaakt met een doekje en contactspray.. Alles terug samengebouwd, de machine van stroom voorzien en HIJ WERKT TERUG! :cool:

Wim, brt, Ronald, Maarten, Chevy: Heel erg bedankt voor het meedenken! Uiteindelijk heeft het mij nu enkel 11€ voor de epoxylijm en contactspray gekost, een heel verschil met een nieuwe glimmende OF1010. Als het kon, gaf ik vanavond een rondje! :)
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Fijn! Dat de machine maar lang en gelukkig lawaai moge maken!
Wim.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.