Oude kast moderniseren

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Hello,

Hieronde vinden jullie de video hoe ik een oude kast gerestaureerd heb. Ik pakte losse onderdelen, een kromme deur en afgebroken stukken aan. De kast werd geverfd met oud witte krijtverf en de hoeken werden gebroken door terug af te schuren.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groeten
C

 
Laatst bewerkt door een moderator:

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Opzich mooi gedaan, maaar dit noem ik geen restauratie want dan breng je het oude terug en met die verf eroverheen .....dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Maar das een eigen mening.

Fred
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Ik zou het eerder 'repareren en vernieuwen' noemen.
Al ben ik zelf geen fan van de whitewash/chalk paint look, vind ik het op zich een leuke video.
 
Laatst bewerkt:

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
De naam restoratie hoort hier naar mijn mening niet te staan, bij restoratie breng je het terug in de originele staat dat is hier zeken niet het geval, repareren en pimpen past hier naar mijn idee beter.
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
De vorige commentatoren zijn nog mild geweest. Deze meneer gebruikt de verkeerde technieken en materialen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Leuk project, maar inderdaad geen restauratie:rolleyes: Ik zal de titel aanpassen. Als je zelf een ander voorstel voor de titel hebt, geef die dan maar even door.

Fons
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Reageren we nu niet een beetje te negatief over iemand die de moeite doet een leuke video op ons forum te plaatsen. Op zich vind ik leuk gedaan. Helemaal de smaak van de woninginrichters die we op tv zien.
Dan komen we op het verhaal of we het nu mooi vinden of niet. Nu het is niet mijn smaak. Heb je kritiek op een nieuw forumlid onderbouw dat dan en zeg hoe het anders kan. Als je inderdaad wil gaan restaureren dan is er wel het een en ander op aan te merken. Ben jij en je partner er tevreden over, prima.
Laat je niet ontmoedigen en blijf foto's en filmpjes delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CorVulhop

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Helemaal mee eens hoor Wim! Is zeker een waardevolle bijdrage. Ik probeer bij het modereren vooral ook de titels van de topics waar nodig wat bij te sturen zodat het zoeken in het forum ook waardevolle hits geeft. Betreft meestal fouten in de titels en ander onduidelijkheden. Vandaar de aanpassing.

Fons
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
De juiste benaming kan ook invloed hebben op de likes en dislikes op YouTube.
Als mensen iets specifieks zoeken, en dan iets anders tegenkomen dan wat de beschrijving doet vermoeden, is er een kans dat ze daarom disliken.
Dus ik denk dat het een waardevolle opmerking kan zijn.
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Bedankt iedereen voor de feedback, met sommige feedback was ik heel veel, dus bedankt aan diegenen die hun commentaar onderbouwd hebben, daar was ik echt iets mee en kan ik verder.

Restaureren was hier inderdaad een foutieve benaming waar ik niet echt bij stilgestaan heb, maar dat doen we allemaal wel eens denk ik hé:p;)

@Athanor: de vernieuwde tittel die je verzon vind ik helemaal ok en kan ik me heel goed in terug vinden, Bedankt hiervoor!
@Wim Kluck: bedankt voor de positieve schouderklop!
 
  • Leuk
Waarderingen: CorVulhop

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Ik ben ook vrij nieuw op dit forum en geniet er elke dag weer van.
Zoals op elk actief forum heb je verschillende mensen met verschillende meningen.

Zo’n originele eiken houten kast is heerlijk jaren 80.
Gezien we nu in de 21ste eeuw leven vind ik wit ook mooier.
Het kan zelfs nog fouter. Ik heb een dergelijke kast wit geverfd en voorzien van Ikea led licht. ;)

Er is niks beters dan oude spullen een tweede kans te geven.

0AC40158-3E35-4C1E-8C0F-C7CCB38BE042.jpg

BB395D27-EE43-4A39-8261-FFC195C040D8.jpg

6D7750BC-EA80-41A2-AEA1-02BC0ADD146C.jpg
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Die Ikea LED strips zijn spot goedkoop.
Je kan ze vast op één kleur zetten of langzaam door honderden kleuren laten moduleren.
Op de foto komt het wel iets heftiger over dan het in werkelijkheid is, haha.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
152
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Toch mooi om te zien dat zulke oude meubels weer een nieuw leven krijgen, ook al is dat niet ieders stijl.
Ook mooi dat het zo verfilmd is, zodat ook mensen die misschien niet zo vindingrijk of handig zijn het begrijpen hoe zoiets dan aangepakt wordt!
Het inspireert altijd wel weer iemand.
Je kunt beter een volgende keer het hang en sluit in een kruipolie zetten of gewone olie, WD40 is eigenlijk een smeermiddeltje voor korte termijn.
In ieder geval goed bezig!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.