Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
    Hoi Dennis, bedankt voor de maten. Het filmpje van de 2 verschillende maten samen ziet er ook erg goed uit. Complimenten! Zou je misschien kunnen aangeven waarvan en hoe je de zitjes gemaakt hebt?

Hoi Paul,

Het zitje is gemaakt van vol Gekleurd MDF. Daar had ik nog een stuk van liggen. Is een beetje duur om er een plaat voor aan te schaffen. Alternatief zou zijn om MDF te schilderen

Groeten

Dennis

Dank je wel voor het delen. Is wel leuk om als kraam kado te geven...

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Ook van mij een dikke duim voor het delen. Kleinzoon is nu 2, dus het wordt de grote variant.
    Bijzonder strak en modern ontwerp trouwens.

Groet,
    Jan

Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe. Ik bedenk me ineens dat ik een opmerking maakte over het kleine paard dat deze de neiging heeft naar voren te kiepen. (dit is overigens niet heel groot, maar ik denk dat als je 8a 9 cm van onder i.p.v. 10 cm doet dit de oplossing is.

Bij de grote variant, (deze heeft alles X 1,5) is dit probleem niet, deze is perfect in balans en ik heb daar zelf ook heerlijk op zitten schommelen Helaas heb ik deze in opdracht gemaakt maar mss maak ik er nog een keer eentje voor mezelf (en de kinderen natuurlijk ook)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Hartstikke leuk ontwerp en mooi gemaakt , Dennis . Weer eens wat anders dan het traditionele hobbelpaard . (waar overigens ook niets mis mee is hoor )
    Ik zou je als "doorgewinterde" opa wel graag willen adviseren om een paar beschermdopjes te maken aan de uiteinden van de pijpjes . Een paar kleine ronde dopjes van het zwarte mdf bijvoorbeeld ,met dezelfde diameter als het pijpje en aan de buitenzijde flink afgerond , dat zal niet misstaan mijn inziens en kinderleed besparen.
    Vr. groet , Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan71 Bekijk Berichten
    Hartstikke leuk ontwerp en mooi gemaakt , Dennis . Weer eens wat anders dan het traditionele hobbelpaard . (waar overigens ook niets mis mee is hoor )
    Ik zou je als "doorgewinterde" opa wel graag willen adviseren om een paar beschermdopjes te maken aan de uiteinden van de pijpjes . Een paar kleine ronde dopjes van het zwarte mdf bijvoorbeeld ,met dezelfde diameter als het pijpje en aan de buitenzijde flink afgerond , dat zal niet misstaan mijn inziens en kinderleed besparen.
    Hoi Jan, bedankt voor bericht. Destijds heb ik gezocht naar dopjes en kon ik ze niet vinden. Nu was ik gisteren in de bouwmarkt en liep ik er zo tegen aan. Ik ga ze alsnog opsturen naar de betreffende personen. Ik heb de de pijpjes overigens wel rond gemaakt aan de uiteinden. Dat is ook wel minimaal aan te raden. Maar beter is het idd om er gewoon dopjes op te doen.

fantastisch, hier kunnen we mee verder.

thnx
    Wim

Junior Member
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Heel erg gaaf Dennis! Maar wel weer een duur filmpje. Nu wil ik ook een frees in mn werktafel hebben. Bedankt he

Groeten, Peter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Count Chocula Bekijk Berichten
    Heel erg gaaf Dennis! Maar wel weer een duur filmpje. Nu wil ik ook een frees in mn werktafel hebben. Bedankt he

Groeten, Peter

He, dat is niet zo mooi. Ik denk volgende week een nieuw filmpje te kunnen uploaden, dan kan je meteen ook een afkortzaag op je verlanglijstje zetten!

Ohja, en wellicht heb je dit filmpje al gezien, maar anders is het mss leuk voor wat inspiratie voor je frees in werktafel project.

Groeten

Dennis
    Laatst gewijzigd door Hooked on Wood; 21-09-19 om 23:37.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten