[vraag] Welke schakelaar voor Inca lintzaag 342.186? (met start/stop en noodstop)

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
393
113
Zuidoost Brabant
Ik heb een 2e hands Inca lintzaag 342.186 op de kop getikt in prima staat.

Tussen de motor en de stekker is een simpele aan/uit schakelaar gezet die normaal voor binnenverlichting is.
Ik moet de kabel toch vervangen omdat deze is beschadigd dus ik wil er graag een start/stop schakelaar tussen zetten met noodstopschakelaar, maar ik heb geen idee wat voor type hiervoor geschikt is. Of zijn het universele schakelaars?

Zoiets als het plaatje hieronder... iemand die mij in de juiste richting kan helpen?

schakelaar.jpg
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Ik ga er vanuit dat het een machine met 230 volt is?
Ik heb zelf goede ervaringen met deze inbouwschakelaar (waar je eventueel nog een waterdichte kabeldoos bij moet kopen om een behuizing van te maken),
large_15375454281491.jpg
Deze sluit je aan met kabelhulzen, je moet wel twee pootjes doorlussen, lees even de reviews op de site, daarin wordt dit uitgelegd.

of deze die kant en klaar is, waar je een contrastekker insteekt voor de aanvoer van stroom en een normale stekker aan de machinekant, dus waar je alleen een korte kabel met stekker voor onder aan je machine hoeft hebben zitten.

large_15495575989062.jpg

Beiden heben een nullastschakelaar, dus als de stroom uitvalt blijft je machine ook uit als de stroom er terug op komt, wel zo veilig en niet zo in je huidige situatie.

Ik heb ze ook wel op Ali zien staan, maar weet daarbij noit of ik een schakelaar van de chinees wel vertrouw, zo zonder controles. Al komen de 2 die ik hier noem waarschijnlijk indirect ook daar vandaan, mogelijk zelfs niet eens met CE-keurmerk maar met de China Export-variant...
 
Laatst bewerkt:

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
393
113
Zuidoost Brabant
Ik ga er vanuit dat het een machine met 230 volt is?
Ik heb zelf goede ervaringen met deze inbouwschakelaar (waar je eventueel nog een waterdichte kabeldoos bij moet kopen om een behuizing van te maken),
Bekijk bijlage 89671
Deze sluit je aan met kabelhulzen, je moet wel twee pootjes doorlussen, lees even de reviews op de site, daarin wordt dit uitgelegd.

Ah da's duidelijk, ik heb hem gevonden bij Bapt***
Met kabelhulzen bedoel je dan kabelschoentjes met krimpkous?

Edit: inmiddels voor €6,10 incl verzending besteld via Ali
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.