Geschikt hout voor een vleermuizenkast?

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
De ‘chef’ heeft gevraagd om een vleermuizenkast te maken, om aan de gevel te hangen.
Ik heb nog een stapel cederhouten planken liggen. Zou ik die daar voor kunnen gebruiken, of is een andere houtsoort beter?
De voorraad heeft ook nog wat eiken parketplanken, of toch maar gewoon vuren gebruiken?
Wat is wijsheid?
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Moi EdP,

Ik heb hem zelf gemaakt van vuren of een andere bung-ho-houtsoort waarvan pallets worden gemaakt. De onze hangt overigens wel droog binnen. Voor buiten twijfel ik ernstig aan het gebruik van vuren. Goed initiatief. Vleermuizen zijn hartstikke leuk om te zien op de zomeravond.

Groeten,
Hans
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik heb inderdaad ook nog wat palletplanken liggen. Mooi! Dan krijgen die een nuttige nieuwe bestemming.
@HoutHans: inderdaad een leuk gezicht. We hadden een nest in een oude iep (die zat vol met gaten), maar die is dit voorjaar gerooid ivm gevaar van omvallen. Die beestjes eten een hoop insecten weg:D.
Dank voor de tips zover!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.