Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 37
    Je moet de zaag eerst helemaal naar je toe trekken, dan langzaam naar beneden en dan van je af. En monteer het 48 tands ecotools blad, want dat is vermoedelijk het enige blad wat goed scherp is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Je moet de zaag eerst helemaal naar je toe trekken, dan langzaam naar beneden en dan van je af. En monteer het 48 tands ecotools blad, want dat is vermoedelijk het enige blad wat goed scherp is.
    Ook het naar me toe trekken van de zaag, langzaam naar beneden en dan van me af heb ik al geprobeerd maar dat biedt geen oplossing voor het probleem: dan blijft de kier in het midden aanwezig zoals op eerdere foto's te zien is. Het ecotools 48 tands blad heb ik niet en vermoed dat dat het probleem niet gaat oplossen. In het vervolg zal ik dat blad zeker aanschaffen. Dank!

Je zegt bij de foto van de drie zaagbladen dat de laatste van ecotools is. Ik tel 48 tanden. Probeer eens een filmpje te maken als je zaagt. Misschien is er dan te zien wat er gebeurt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Je zegt bij de foto van de drie zaagbladen dat de laatste van ecotools is. Ik tel 48 tanden. Probeer eens een filmpje te maken als je zaagt. Misschien is er dan te zien wat er gebeurt.

Ik schaam me dood! Ik dacht dat het een 60-tandszaagblad van Ecotools was, maar heb het niet gecontroleerd. Excuses voor deze foute informatie en dank voor de alertheid. Het is inderdaad het 48-tandszaagblad van Ecotools (Industriële lijn).

Hieronder een filmpje van het maken van een zaagsnede in 100 mm gelamineerd MDF met het Ecotools 48-tandsblad. Ik heb enkel de hendel aan de linkerkant bediend zoals eerder door The Boktor werd opgemerkt.

Hieronder een filmpje met een close-up van de snede. Als je goed kijkt is te zien dat de 'volledige' snede niet de voorsnede precies volgt maar dat er aan de linkerkant nog wat materiaal wordt weggehaald.

Ik vind je filmpjes heel duidelijk, geeft precies aan waar de onnauwkeurigheid ontstaat. Ik zou hier geen genoegen mee nemen en de filmpjes aan dealer/Makita doorsturen.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Je hebt een leuk T-shirt aan; I Love Science. Ik ben heel benieuwd hoe dit zaagfenomeen wetenschappelijk verklaard gaat worden.
    Voor mij is 1 ding duidelijk, het ligt niet aan de gebruiker...

Groet,
    Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marijn Bekijk Berichten
    Ik vind je filmpjes heel duidelijk, geeft precies aan waar de onnauwkeurigheid ontstaat. Ik zou hier geen genoegen mee nemen en de filmpjes aan dealer/Makita doorsturen.

Dank! De dealer en Makita hebben al direct na het constateren van het probleem bij de eerste machine een filmpje van dezelfde kwaliteit gehad. Hierna heeft er een reparatie plaatsgevonden waarbij er enkele flenzen vervangen zijn en de machine opnieuw is afgesteld. Ik kreeg de machine terug en na kort testen bleek het probleem niet verholpen. Ik heb de machine toen wederom geretourneerd. Ik kreeg de machine toen ongerepareerd van Makita terug, waarbij men zij dat de machine niet fijner afgesteld kon worden. Het kwam erop neer dat ik het daarmee moest doen. Ik heb dit toen niet geaccepteerd en gaf aan dat een machine met dit prijskaartje niet deze afwijking mocht vertonen. Na veel gedoe en twee maanden verder is er bij Makita besloten dat ik een nieuwe machine kreeg. En nu zijn we dus weer terug bij af. Ik heb vandaag de dealer telefonisch gesproken. Zij vertelde mij dat zij vermoed dat mijn verwachting van de machine te hoog gespannen is voor de specificaties van de machine. Als ik echter op de site van Makitakijk dan geven ze in verschillende bewoordingen aan dat de machine een hoge nauwkeurigheid heeft. In de handleiding staat letterlijk als eerste zin bij 'gebruiksdoeleinden': 'Dit gereedschap is bedoeld voor nauwkeurig recht zagen en verstekzagen in hout'. Is dit wat zij verstaan onder nauwkeurig recht zagen?

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie ervaringen zijn van gelijkwaardige machines (Bosch, DeWalt etc.). Ik zal wellicht moeten aantonen dat wat deze machine doet niet valt onder 'nauwkeurig recht zagen'. Ik ben al twee maanden bezig en vermoed dat dit nog wel een staartje gaat krijgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maja158 Bekijk Berichten
    Je hebt een leuk T-shirt aan; I Love Science. Ik ben heel benieuwd hoe dit zaagfenomeen wetenschappelijk verklaard gaat worden.
    Voor mij is 1 ding duidelijk, het ligt niet aan de gebruiker...

Groet,
    Jan

Hahahaha...dank! Ik ben biologiedocent op een middelbare school en naast houtbewerken heb ik een passie voor natuurwetenschap. Ik ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is van dit probleem. Ik dank je hartelijk voor je vertrouwen

Ik ben van mening dat je inderdaad meer mag verwachten, voor wat het waard is, ik heb een DeWalt DWS778, zaagt zuiver.

Op beide filmpjes zie ik je de zaag eerst in het materiaal zetten, dan naar je toe halen, dan naar beneden bewegen en dan weer van je af bewegen. Als je de zaag eerst in het midden in het werk zet, zal de zaag gaan zoeken. Dat geeft de extra ruimte in je zaagsnede. Dat is ook precies wat je ziet in je hout. Zeker hout met een hardere top laag. Daarom gaat een balkje afkorten wel goed. Dan maak je alleen een naar beneden gaande beweging.

Forum Rechten