Watervlekken? in onderrand kast

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
140
55
Beste mede-hout liefhebbers, ik heb vandaag een vraag gekregen van mijn schoonzus of
ik een oplossing weet, Ze is aan het verhuizen en bij de verhuizing is er een kast van haar overleden broer onder de carport gezet,
ervan uitgaande dat deze helemaal droog stond,
nu is er helaas toch water op het plastic wat er bovenopligt naar onder gelopen op de zijkant,
dit is helaas pas na een 3 tal weken (zojuist met ophalen) ontdekt,
Weet iemand een oplossing om dit weer te herstellen/ te laten herstellen.
Ik heb al gezocht op ontweringswater maar gezien het me niet duidelijk is van welek houtsoort de kast is.
(ik baseer me nu even op de foto,s die ik heb) en ik lees dat het bij eiken inv met het looizuur het erger kan maken vraag ik hier de kenners graag om advies

ps ik hoop dat ik dit in het juiste topic geplaatst heb.

kast zijkant1.jpgkast zijkant.jpg

- - - Updated - - -

er zijn geen stukjes uit naar zeggen van mijn schoonzus maar het getroffen vlak is volgens haar puur een verkleuring
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Ontweringswater (=oxaalzuur ) gebruik je alleen wanneer (eiken) hout donker verkleurd is. Dus niet gebruiken. Je kan proberen met wat verdunde gekookte lijnolie een klein stukje bij te kleuren. Anders schuren en opnieuw in de lak.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
140
55
Heel erg bedankt voor je reactie,
Ik ga het op het eind van de week proberen met wat verdunde gekookte lijnolie,
Ik zal het resultaat hier posten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.