Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: De roubo werkbank.

De roubo werkbank.

Bete allen,

We ( ik en mijn vrouw) hebben een start gemaakt met de bouw van een roubo werkbank deze keer op ware Groote.
    Vorig jaar heb ik een werkbank voor onze kleine zoon gemaakt. Hier hebben we veel lol aan beleeft. En hij nu ook!
    Nu dus een op volwassen formaat.

Het wordt een zoektocht want we zijn beginnend aan deze mooie hobby. Wel goed voorbereid maar je loopt altijd tegen verassingen op.

Het voorbeeld waar we em naar willen maken is de werkbank (bertha) van Matt estlea een houtbewerker op You tube. Die tegenwoordig een gratis online Woodworking school heeft. De moete waard om naar te kijken al zeg ik het zelf.

We proberen zo nu en dan de vorderingen op de site te zetten. Als je n.a.v de teksten of foto's. Leermomenten of tips hebt schroom niet aub. Er is altijd iets te leren.

Het hout (essen) komt bij inlandshout van Leersum uit bergum (Friesland) vandaan. Hier ben ik prima geholpen door de eigenaar die tijd vrij maakt op de warmste dag van het jaar. ��

Hieronder een aantal foto's.

Groeten

jelle en Jannie.
    Laatst gewijzigd door JPN; 28-07-19 om 19:20.

Volgens mij is er iets fout gegaan bij het uploaden van je foto's.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door city17 Bekijk Berichten
    Volgens mij is er iets fout gegaan bij het uploaden van je foto's.
    hoop dat het zo goed is. alleen nu nog even draaien? wie heeft daar ervaring mee?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Is denk ik het meest voorkomende probleem want zo’n beetje ieder forumlid heeft dat al mogen ervaren, mijzelf incluis.
    waarschijnlijk maak je de foto’s met je telefoon. De foto’s eerst op je computer zetten, even bekijken en corrigeren indien nodig en dan opslaan. Vervolgens uploaden. ‘T is even kort door de bocht, maar werkt wel. Zeker als je met iPhone en iMac werkt. Ik pas dan vaak ook de bestandgroote/resolutie even aan: in het oorspronkelijke format zijn de foto’s vlug te zwaar.

Ik heb de bouw van Bertha door Matt ook gevolgd. Mooi project! Daar gaan jullie een hoop plezier aan beleven. Ik ga je bouw volgen.
    Succes!!
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Leuk om te volgen. Ik wens jullie veel succes. Jullie gaan hem echt samen maken?

Aaaaahhhh...... Bertha van Matt Estlea.....

Een zeer mooie werkbank en ik heb die serie al meerdere malen bekeken.
    Hij staat bij mij ook hoog op de lijst oom ooit eens te maken.

Een medeforum lid kan er ook wel wat van.......Guidovanalphen.

Die heeft inmiddels 2 roubo's gemaakt.....om te kwijlen zo mooi.
    https://www.woodworking.nl/showthrea...guidovanalphen

Succes met de bouw......ik ga het volgen...

Gr,
    Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joepbisschops Bekijk Berichten
    Leuk om te volgen. Ik wens jullie veel succes. Jullie gaan hem echt samen maken?
    Vroeg ik me ook al af dat hoef ik met mijn vrouw niet te proberen

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het is een mooi project en de werkbank is naast een nuttig element in je werkplaats ook een goede leerschool. En als je het samen met je vrouw gaat maken is het ook gezelliger.
    Je moet je wel realiseren dat Matt Eslea een bijzonder goed uitgeruste werkplaats tot z'n beschikking had en over de nodige ervaring beschikte. Je zult dat op sommige punten van het traject moeten compenseren met ellebogenstoom. Ik wens je in ieder geval veel plezier met het maken.
    Ik heb een meer traditionele bank gemaakt en dat gaf me tijdens het maken maar ook in het gebruik veel plezier. Omdat ik te weing ruimte (of teveel spullen) in m'n werkplaats heb is die bank verkleind en van een MFT-achtige top voorzien. Ook daar ben ik erg tevreden over.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk Berichten
    Is denk ik het meest voorkomende probleem want zo’n beetje ieder forumlid heeft dat al mogen ervaren, mijzelf incluis.
    waarschijnlijk maak je de foto’s met je telefoon. De foto’s eerst op je computer zetten, even bekijken en corrigeren indien nodig en dan opslaan. Vervolgens uploaden. ‘T is even kort door de bocht, maar werkt wel. Zeker als je met iPhone en iMac werkt. Ik pas dan vaak ook de bestandgroote/resolutie even aan: in het oorspronkelijke format zijn de foto’s vlug te zwaar.

Ik heb de bouw van Bertha door Matt ook gevolgd. Mooi project! Daar gaan jullie een hoop plezier aan beleven. Ik ga je bouw volgen.
    Succes!!

bedankt voor de tip zal het in het vervolg uit proberen!

Forum Rechten