Schuine kanten schaven/frezen aan verbindingen tuintafelblad?

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Een korte vraag: Kan ik bij de aangrenzende zijdes van de verbindingen van dit tafelblad ook best een schuine kant van 1 mm schaven/frezen? Of gewoon zo verlijmen?

Lijkt me een voordeel te kunnen zijn als de verbindingen door de jaren heen wat open zouden gaan staan, maar het is mijn eerste buitentafel dus vandaar dat ik het hier liever even vraag.

20190728_181609.jpg
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Inderdaad: een klein schuin kantje er aan schaven. "Gelijk is ongelijk" leerden wij op het HMC. Het gaat er niet om dat de verbinding gaat openstaan, want een accurate verlijming zal dat grotendeels voorkomen, maar de werking (uitzetten en krimpen) van de verschillende delen zal ongelijk zijn. Op de overgangen die je mooi glad en effen geschuurd hebt ga je na verloop van tijd toch een millimetertje niveauverschil zien (en voelen). Met een vellingkantje aan beide kanten van de lijmverbinding zie je dat verschil niet. Een heel bevredigende oplossing. Succes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.