Het gezocht topic

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Zo af en toe kom je een topic tegen dat mensen vragen om een link naar een specifiek onderdeel (zelf ook gedaan). Er komen 2 antwoorden en het topic zakt langzaam in de diepte. 1 Van de dingen die het er niet overzichtelijker op maken.
Nu had ik gedacht dit topic te openen speciaal voor het vragen naar een specifiek product. Misschien beter om zo'n topic te hebben voor speciaal elk onderwerp (draaien/meubels/boten etc.), maar daar moet onze grote Baas maar eens zn gedachten over laten gaan tijdens een eventuele hervorming van het forum.

Anyway, wat ik zoek,
Ik ben gevraagd een L vormig bureau (met een smalle en brede zijde) te gaan maken uit 2 tafels. Nu kan je deze tafels gewoon tegen elkaar zetten, maar dan zit je met het probleem van die ene poot in de hoek die je benen in de weg zal zitten.
Ik vroeg mij af welke mogelijkheden er zijn om de 2 bladen tegen elkaar te monteren, waarbij ik die ene poot weg kan laten (het ene blad word 'zwevend' zeg maar), maar op zo'n manier dat het nog wel demonteerbaar is. Zijn hiervoor speciale haken/rails/verbinders die dit mogelijk maken?
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik kan je niet helpen met je zoektocht! Maar mischien kunnen we een topic "Showcase" maken. De startpost bevat een index met link van alle producten die hier voorbij komen en dan gesorteerd op soort. Bijvoorbeeld:

Eetkamer tafels:
1. omschrijving en link naar topic / extern
2. omschrijving en link naar topic / extern
3. omschrijving en link naar topic / extern

Salon tafels:
1. omschrijving en link naar topic / extern
2. omschrijving en link naar topic / extern
3. omschrijving en link naar topic / extern
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik bedoel zoiets als bijgevoegde schets (let niet op de kwaliteit, want ik ben een ramp met tekenen op de pc).
Linker deel zou verzonken (zodat alleen de 'haak' uitsteekt) op de kopse kant van het zwevende tafelblad geschroefd worden. Het rechter deel komt op de andere tafel, word ook verzonken en de opening word dieper verzonken zodat de 'haak' daar in kan vallen.

Wie weet of zoiets bestaat?

Attached files
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Als je blad vaak moet loskoppelen zou ik daar zeker voor gaan
maar ik zou mijn voorstel gebruiken als het alleen om verhuizen gaat en zo.
Je krijgt er een erg sterke naadloze verbinding mee.

Groetjes Eddie
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Naadloos maakt niet uit, krijg ik toch wel omdat beide bladen afgeronde kanten hebben.
Waar ik mee zit is dat het blad dus op 1 hoek geen steun heeft en dus onderhevig is aan verticale krachten. Lijkt me dat het systeem click-it, of de bladverbinder staal grijs (nr20 dat beter kan verwerken dan die 'bout'.
Denk dat ik dan maar voor die bladverbinder ga of iets wat daar op lijkt (zelf een stalen lat nemen en deze aan de onderkant verzinken en vastschroeven is dan net zo sterk natuurlijk).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.